سیاسی

خالی‌کردن میدان بازی، خودکشی سیاسی است

خالی‌کردن میدان بازی، خودکشی سیاسی است


دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: خالی‌کردن میدان بازی، خودکشی سیاسی است. همدلانه درخواست می‌کنم به‌ دست خود مرغ نیم‌بسمل دموکراسی را به پای شتاب‌زدگی و رفتارهای هیجانی قربانی نکنیم که شاید روزنه‌ای از دست برود و شاید فردا دیگر فرصتی برای جبران نباشد.

شهاب الدین طباطبایی فعال سیاسی و دبیر کل حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ضرورت شرکت در انتخابات گفت:  لازم است برای مردم توضیح داده شود و قانع‌شان کنیم که تا وقتی در تعامل و گفت‌وگو با قدرت نباشیم، نه‌تنها گره از کار فروبسته‌ای باز نخواهد شد، بلکه گره‌هایی نیز بر مشکلات اضافه می‌شود.

وی در ادامه گفت: در بازی طراحی‌شده برای حذف جریان اصلاح‌طلب که هنوز بخشی از مردم مختصر امیدی به آن بسته‌اند، خودمان را شریک نکنیم؛ چراکه شاید فردا جز حسرت و افسوس نصیبی نبریم. لازم است دقیق و با حوصله توضیح دهیم در موقعیت بودن برای اصلاح‌جویی و اصلاح‌گرایی، لازم و بلکه ضروری است و این با فرصت‌طلبی متفاوت است.

طباطبایی با بیان اینکه اگر مردم از اصلاح‌طلب‌ها و اصولگراها عبور کرده‌اند، معنایش ناامیدی مطلق از اصلاح‌طلبی به‌عنوان تنها راه برون‌رفت از شرایط موجود نیست، گفت: آنها منتظرند راهی میانه نشان دهیم؛ میانه‌روها در برابر تندروها، همچون عاقلان در برابر جاهلان هستند. مردم هم خوب می‌دانند که براندازان و خارج‌نشینان قرار نیست کاری انجام دهند. از مریخ و کرات دیگر هم که کسی نمی‌آید؛ خودمان را داریم و نخبگان و متخصصان محذوفی که باید قدرتی برقرار باشد تا کار را از دست نااهلان به آنانی بسپرند که هنوز دل‌شان برای کشور در سوز و گداز است و البته کم هم نیستند.

این فعال سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: باید یادآوری کرد که تحریم انتخابات درست همان چیزی است که تندروها برایش برنامه‌ریزی کرده‌اند و ما چه راحت، دودستی تقدیم‌شان می‌کنیم آنچه را که آنان می‌خواهند.

طباطبایی با تاکید بر این نکته که قبول کنیم نیروی سیاسی که توصیه‌ای ندارد و هم هست و هم نیست، اعتبار و جایگاهی در عرصه سیاست کسب نخواهد کرد، تصریح کرد: خالی‌کردن میدان بازی، خودکشی سیاسی است. همدلانه درخواست می‌کنم به‌ دست خود مرغ نیم‌بسمل دموکراسی را به پای شتاب‌زدگی و رفتارهای هیجانی قربانی نکنیم که شاید روزنه‌ای از دست برود و شاید فردا دیگر فرصتی برای جبران نباشد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا