سیاسی

خروج نخبگان و فارغ‌التحصیلان از کشور نگران‌کننده است

محسنی بندپی در تذکر شفاهی:

نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: آمار خروج اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان در کشور به ویژه در ۲ سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و این آمار برای حال و آینده کشور نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) در جلسه علنی مجلس در تذکری شفاهی با تاکید بر اینکه مهمترین منبع توسعه هر کشور به توسعه نیروی انسانی آنها وابسته است، گفت: کارشناسان معتقدند تا ۷۰ درصد توسعه به نیروی انسانی وابسته است و تنها ۳۰ درصد به نقش سایر منابع بستگی دارد، بنابراین جذب نخبگان در دستور کار بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: آمار خروج اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان در کشور به ویژه در ۲ سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته و این آمار برای حال و آینده کشور نگران کننده است.

نماینده مردم نوشهر در مجلس عنوان کرد: از وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها درخواست دارم که با قید دوفوریت نسبت به تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی اموال و علل خروج نخبگان اقدام کنند تا بتوانیم پیشگیری لازم را انجام دهیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا