سیاسی

خودمان را در غم غزه شریک میدانیم

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

امام جمعه موقت تهران گفت: حوادث غزه و کشتار نزدیک به ۴۰ هزار نفر زن و کوک گریه آور است، خودمان را در غم غزه شریک میدانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران، گفت: ضمن تسلیت شهادت امام باقر (ع) گفت: شب عرفه از لیالی متبرکه است و شب مناجات با قاضی الحاجات است که توبه مقبول و دعا مستجاب است. مقام معظم رهبری به جوانان سفارش داشتند که به این مناسبت‌ها و دعاها را توجه کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه عرفه روز نور است، گفت: الحمدالله مردم ما روز عرفه و دعای عرفه را بزرگ می‌شمارند.روز عرفه را درک کنید. خداوند حتی به فرزندان در شکم مادر هم در روز عرفه عنایت ویژه دارد.

وی با اشاره به روز عید قربان تصریح کرد: در این روز نیز به سنت‌های آن عمل شود.

آیت الله خاتمی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه، تصریح کرد: خودم و شما عزیزان را به تقوای الهی می‌کنم. یاد شهدای مظلوم مکه در سال ۱۳۶۶ و شهدای مظلوم منا را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: کشتار وحشیانه مردم در روستای سودان را محکوم می‌کنیم که در پی آن صدها تن بی گناه به خاک و خون کشیده شدند. تدبیر مسوولان سودان را خواهانیم تا این جنگ داخلی در این کشور هرچه زودتر به پایان برسد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات در غزه، افزود: رهبری فرمودند حوادث غزه و کشتار نزدیک به ۴۰ هزار نفر زن و کوک گریه آور است. خودمان را در غم غزه شریک میدانیم. جمهوری اسلامی برای کمک به مردم غزه سربلند است.

شهید امیر عبداللهیان گویی وزیر مردم غزه بود

آیت الله خاتمی ضمن گرامیداشت شهدای خدمت، افزود: شهید امیر عبداللهیان گویی وزیر مردم غزه بود. همواره از آنها حمایت و دفاع می‌کرد.

وی با اشاره به تشکیل دادگاه منافقین توسط قوه قضاییه، ادامه داد: از قوه قضاییه در محاکمه منافقان تشکر می‌کنم. منافقان ۱۷ هزار نفر را بی گناه کشتند. امیدوارم در همین دنیا این داعش های وطنی به سزای اعمال ننگین شان برسند.

۸ تیر حماسه مجدد به فضل خدا شکل خواهد گرفت

خطیب نماز جمعه تهران گفت: انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم. ۸ تیر حماسه مجدد به فضل خدا شکل خواهد گرفت. از ورود خوب رسانه‌ها به این موضوع خوشحال هستم.

در انتخابات، اولویت اول حضور گسترده مردم است

وی افزود: در انتخابات، اولویت اول حضور گسترده مردم است که گامی دشمن ستیز می‌باشد. هر گامی که در این مسیر برداشته می‌شود عمل صالح است چرا که دشمنان اسلام و دین را به خشم می‌آورد. امری جامع است امری که حضور همگان لازم است.

حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان است

آیت الله خاتمی تصریح کرد: حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان است.

وی ادامه داد: از همه کسانی که بستر برگزاری انتخابات را فراهم می‌کنند، تشکر می‌کنم. وقتی کاندیدی در شورای نگهبان مطرح می‌شد، در رابطه با آن شخص فقط اصل ۱۱۵ قانون اساسی مد نظر قرار می‌گرفت. شورای نگهبانی که می‌خواهد نگهبان نظام باشد باید همین گونه عمل کند.

خطیب نماز جمعه اظهار کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که هیچ جریان درون نظام نمی‌تواند بگوید در انتخابات کاندیدی نداریم.

وی افزود: آنچه در ارزیابی مطرح شد این بود که ایا این اقا برای ریاست جمهوری معیارها را دارد یا خیر. اگر در ریاست جمهوری کسی عدم احراز خورد بدین معنا نیست که در دیگر عرصه‌ها کارایی ندارد. به عنوان یک عضو شورای نگهبان می گویم کسی حق ندار به خاطر عدم احراز اهانتی کند.

کاندیداها نباید با سیاه نمایی علیه نظام رای جمع کنند

خطیب نماز جمعه گفت: در وسط تبلیغات انتخاباتی هستیم. در فضا شور انتخاباتی شده است. خواهش ما همانگونه که رهبری فرمودند این است که کاندیداها از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود بگویند نه اینکه با تخریب دیگران بر سبد رای خود بیفزایند. وعده قابل اجرا دهند. وعده دروغین ندهند. کاندیداها نباید با سیاه نمایی علیه نظام رای جمع کنند.

وی با اشاره به انتخاب اصلح، بیان کرد: امام علی (ع) در نامه مالک اشتر فرمود که برای حکم بین مردم برترین را برگزینید. ان‌شاالله مردم ما برترین و رییسی گونه را انتخاب خواهند کرد. ما رییس جمهور برای خدمت به مردم را می‌خواهیم.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: در انتخابات همه باید تسلیم قانون باشند لذا باید فضا سالم و در شان نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

آیت الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: باید پایان انتخابات پایان رقابت‌ها و آغاز رفاقت‌ها برای همکاری و خدمت به مردم باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا