سیاسی

دشمن غاصب «پاسخ سخت» می‌خواهد

گزارش مهر؛

«سید رضی» مستشار با سابقه کشورمان در سوریه در حالی در آستانه چهارمین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید که افکار عمومی، انتظار پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، باز هم دی و باز هم شهادتی دیگر که کام یک ملت را تلخ کرد؛ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به دست شقی‌ترین انسان‌های روی زمین، یعنی رژیم آمریکا ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد، همان شهادتی که «دشت‌ها و کوه‌ها را برای پیدا کردنش پیموده بود»، حالا در دی ماهی دیگر، خبر تلخ شهادت یکی از یاران شهید سلیمانی در سوریه مخابره شد: «در جریان حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سید رضی موسوی معروف به سیدرضی از مستشاران با سابقه سپاه در سوریه به شهادت رسید». سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

روابط عمومی کل سپاه شب گذشته، در اطلاعیه‌ای از شهادت سید رضی موسوی از مستشاران نظامی قدیمی سپاه در سوریه خبر داد و اعلام کرد: «به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکاران رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به دمشق، سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی، از مستشاران نظامی با سابقه سپاه، در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد».

شهادت سید رضی نشان داد امنیت حاکم بر ایران اسلامی‌، بی‌هزینه نبوده و همچنان رزمندگان بی‌ادعا در حال حراست از مرز و بوم این سرزمین ولو فرسنگ‌ها دورتر از مرزهای خاکی و آبی هستند تا کسی جرأت تعرض نداشته باشد. سیدرضی، مستشار با سابقه کشورمان در سوریه در حالی در آستانه چهارمین سالگرد شهادت شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» به شهادت رسید که افکار عمومی و کنش‌گران انتظار پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی و انتقام این جنایت گستاخانه را دارند.

پیش از جنایت اخیر، صهیونیست‌ها از ابتدای امسال، در چند نوبت به مواضع نیروهای کشورمان در سوریه، تجاوز کرده بودند. آخرین مورد به ۱۱ آذرماه مربوط می‌شود که شاهد شهادت دو تن از مستشاران نظامی ایران حین انجام مأموریت مستشاری در جبهه مقاومت اسلامی سوریه بودیم. پاسداران رشید اسلام «محمدعلی عطایی شورچه» و «پناه تقی‌زاده» دو تن دیگر از مستشاران نظامی ایران بودند که توسط دژخیمان غاصب صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به دنبال این جنایت، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره شهادت دو مستشار ایرانی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی، گفت: «جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با هر تعرضی که به منافع ایران در منطقه وارد شود پاسخ می‌دهد و خواهد داد. هیچ اقدامی علیه ایران، منافع و امنیت ایران و نیروهای مستشاری ما در سوریه بدون واکنش نخواهد ماند».

نشانه دیگری از سرخوردگی رژیم غاصب صهیونیستی

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان در واکنش به شهادت سید رضی موسوی گفت: «این سردار دلیر و شجاع که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، در کسوت مستشاری محور مقاومت اسلامی در حراست از حرم اهل بیت در سوریه و در راه پاسداری از آرمان‌های والای اسلامی به شهادت نائل آمد و نامی ماندگار از خود برجا گذاشت؛ بی‌تردید این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعاً تاوان این جنایت را خواهد داد».

دشمن غاصب «پاسخ سخت» می‌خواهد

‏‬تل‌آویو منتظر شمارش معکوس سخت باشد

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان نیز در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «شهادت مستشار ایرانی مبارزه با تروریسم در سوریه، آقای سیدرضی موسوی را به خانواده محترم ایشان و دو ملت ایران و سوریه، صمیمانه تسلیت می‌گویم».

دشمن غاصب «پاسخ سخت» می‌خواهد

وزیر امور خارجه ایران افزود: «این شهید بزرگوار سال‌ها در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی برای تأمین امنیت ایران و منطقه علیه تروریست‌ها دلیرانه مبارزه کرد». امیرعبداللهیان تصریح کرد: «تل‌آویو منتظر شمارش معکوس سخت باشد».

اقدام تروریستی برای به شهادت‌رساندن سید رضی، محکوم است

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام تروریستی عصر دیروز رژیم متجاوز صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار سید رضی موسوی را به شدت محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه، این جنایت رژیم صهیونیستی را اقدامی متجاوزانه و تروریستی دانست و افزود: «این اقدام رذیلانه و ناجوانمردانه، نشانه آشکار دیگری از ذات و ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی است».

دشمن غاصب «پاسخ سخت» می‌خواهد

کنعانی افزود: «رژیم صهیونیستی در طول حیات منحوس خود، با نقض مکرر و مداوم مقررات و هنجارهای بین‌المللی، مرتکب انواع جنایات شده و امروز نیز اقدام تروریستی بزدلانه و تجاوزکارانه ای را مرتکب شده است».

سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت این سردار پُر افتخار را به ملت بزرگ ایران، سپاه سرافراز پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده محترم آن شهید والامقام تبریک و تسلیت گفت و افزود: «جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را برای اتخاذ تدابیر لازم و پاسخ به این اقدام در زمان و مکان مناسب محفوظ می‌داند».

تجمع دانشجویان مقابل شورایعالی امنیت ملی کشور

همچنین جمعی از جوانان، دانشجویان و شهروندان تهرانی با تجمع مقابل شورای عالی امنیت ملی کشور ضمن محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در ترور سردار شهید سید رضی موسوی، خواستار پاسخ قاطع به شرارت‌ها و این اقدام بزدلانه از سوی صهیونیست‌ها شدند. تعدادی از دانشجویان در حمایت از مقاومت و محکوم‌کردن اقدامات رذیلانه رژیم صهیونیستی، با پوشیدن کفن و همین‌طور در دست داشتن پرچم حزب‌الله، در این تجمع حاضر شدند.

دشمن غاصب «پاسخ سخت» می‌خواهد

رژیم سفاک صهیونیستی تاوان سنگینی را پرداخت خواهد کرد

همچنین «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به شهادت سید رضی موسوی گفت: «سردار رشید و فرمانده ارشد سپاه، شهید سیدرضی موسوی، مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه و از همرزمان سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بودند که در سال‌های طولانی و عرصه‌های راهبردی، در دفاع از آرمان‌های اسلام، انقلاب و حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) مجاهدتی سلحشورانه و خستگی‌ناپذیر داشتند».

دشمن غاصب «پاسخ سخت» می‌خواهد

وی افزود: «این شهید والامقام به‌عنوان مستشار نظامی و در حین انجام وظیفه، در حمله موشکی جنایتکاران و مزدوران صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید و بی‌تردید رژیم سفاک صهیونیستی تاوان سنگین این جنایت را پرداخت خواهد کرد».

محاصره محور مقاومت علیه رژیم منحوس صهیونیستی، تنگ‌تر خواهد شد

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز امروز در پیامی با تاکید بر اینکه «بی‌تردید جنایات صهیونیست‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند» تصریح کرد: «تحولات اخیر، رژیم منحوس را به مرحله‌ای رسانده که هرگونه اقدام تروریستی و جنون‌آمیز، نه تنها به ترمیم پایه‌های متزلزل آن‌ها کمک نخواهد کرد، بلکه محاصره محور مقاومت علیه خود را تنگ‌تر از گذشته خواهد کرد».

دشمن غاصب «پاسخ سخت» می‌خواهد

عجز رژیم صهیونیستی، با شهادت شهید موسوی بار دیگر آشکار شد

همچنین در ادامه واکنش‌ها به شهادت سیدرضی، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: «بار دیگر عجز و استیصال رژیم کودک‌کش صهیونیستی در پی شکست‌های آن رژیم غاصب در مقابل مردم و جبهه مقاومت در غزه، با جنایتی دیگر و شهادت مجاهدی مخلص، آشکار شد».

دشمن غاصب «پاسخ سخت» می‌خواهد

وی افزود: «شهادت سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی، از قدیمی‌ترین مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و همرزم رشید سردار حاج قاسم سلیمانی را به خانواده معظم آن شهید، رزمندگان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم».

لزوم «پاسخ قاطع» به صهیونیست‌ها، مهم‌ترین عامل در جلوگیری از ادامه جنایات

با توجه به واکنش قاطع مقامات عالی‌رتبه کشورمان به جنایات صهیونیست‌ها در قبال نیروهای مستشاری کشورمان، این انتظار وجود دارد که ایران به صورتی جدی‌تر در صحنه حضور یابد و اجازه خیالات باطل به دشمن غاصب را ندهد. یقیناً این موضوع، هم خواسته مردم و هم خواسته نخبگان وطن‌دوست است که خواستار اقتدار نظام و ایران، به عنوان دو مقوله جدایی‌ناپذیر از یکدیگر، هستند.

بدون شک در موارد قبلی نیز ایران دست به اقدام متقابل در خور توجه زده و صهیونیست‌ها بهتر از هر طرف دیگری، متوجه ابعاد خسارات وارده هستند که لازم است این روند برای تنبیه مجدد دشمن، ادامه یابد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا