سیاسی

دولت باید نقشه راه مشخصی در حوزه ارز داشته باشد

موسوی در جمع خبرنگاران:

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی ارزی امروز مجلس با چند تن از دولتمردان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدنظام الدین موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت: به دنبال افزایش قیمت دلار و برخی از کالاهای اساسی، مجلس امروز از مسئولان ارشد اقتصادی دولت یعنی مخبر، خاندوزی و فرزین دعوت کرد و آنان توضیحاتی درباره تحولات بازار ارز ارائه کردند.

وی بیان کرد: ده نفر از نمایندگان مجلس هم به قید قرعه دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند. در این جلسه کاملاً مشخص بود که هم مجلس و هم دولت نسبت به تحولات بازار ارز حساسیت لازم را دارند و نمایندگان هم به واسطه ارتباط و تعامل زیادی که با مردم دارند تاکیدشان بر این بود که معیشت مردم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان دولت هم در این جلسه اذعان کردند که تلاطمات ارزی می‌تواند به اقتصاد کشور آسیب بزند. نمایندگان مجلس هم انتقادات و پیشنهاداتی را درباره عملکرد دولت در حوزه ارز ارائه کردند.

یکی از مباحث مورد نظر نمایندگان آن بود که در دولت سیاست واحدی درباره ارز وجود ندارد و از زبان مسئولان دولتی سیاست‌های متناقضی پیرامون ارز مطرح می‌شود و این موضوع ناهماهنگی بین دولتمردان را القا می‌کند.

موسوی ادامه داد: همچنین مجلس در بودجه سال گذشته تصویب کرده بود که باید به ازای حذف ارز ترجیحی به مردم کالا برگ داده شود که نمایندگان از دولت به جهت عدم اجرای این موضوع انتقاد کردند. مشخص نبودن نگاه کارشناسی غالب درباره ارز و عدم ثبات سیاست‌های دولت در حوزه ارز از جمله مباحث دیگری بود که از سوی نمایندگان مجلس در این جلسه مطرح شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فقدان نقشه راه در حوزه ارز یکی از مشکلات جدی ماست و نمایندگان مجلس در این جلسه تاکید کردند که باید نقشه راه مشخصی در حوزه ارز به سرعت تشکیل شود چرا که اگر این اتفاق به سرعت شکل نگیرد ممکن است وضعیت بدتر شود.

در حال تکمیل….

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا