سیاسی

دولت در اجرای اصلاحات اقتصادی مراقب اقشار ضعیف باشد


نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به طرح اصلاح نظام اقتصادی و نظام پرداخت یارانه‌ها گفت: دولت محترم باید دقت کند که جبران افزایش قیمت‌ها به خوبی انجام شود تا اقشار ضعیف آسیب نبینند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان‌دستور، با تشکر از اقدام دولت و رئیس‌جمهور برای آغاز اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها به بیان چند نکته در این خصوص پرداخت و اظهار داشت:‌ در این طرح باید دقت شود که جبران افزایش قیمت‌ها به خوبی صورت گیرد تا اقشار ضعیف آسیب نبینند.

وی ادامه داد: در خلال اجرای این طرح باید توجه شود که ریشه گرانی و کوچک‌ شدن سفره مردم در سال‌های گذشته تورم بوده و ریشه تورم نیز در سوء مدیریت و کسری بودجه دولت است لذا اصلاح نظام اقتصادی و بانکی باید در اولویت برنامه‌های دولت باشد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: کسانی که باید یارانه به آنها پرداخت شود به خوبی شناسایی شوند و به صورت عادلانه این مبالغ به حساب آنها واریز شود.

پژمان‌فر تصریح کرد:‌توجه کنیم که این مبالغ پرداختی، کمک معیشتی نیست بلکه یارانه پنهانی است که تا کنون فقط عده‌ای از آن استفاده می‌کردند و حالا باید عادلانه توزیع شود.

وی اظهار داشت: دولت محترم توجه داشته باشد که تنها دو گروه باید از دریافت یارانه استثناء شوند، نخست کسانی که خودشان داوطلبانه اعلام می‌کنند که نیاز به دریافت یارانه ندارند و دوم ایرانیانی که به طور دائم در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس در ادامه با بیان اینکه ملت شریف ایران نجیبانه و با عزت پشتیبان راه شهدا بوده‌اند و هستند، عنوان کرد:‌ دغدغه امروز مسؤولان باید این باشد که در مسیر اعتلای کشور گام بردارند وا مروز پیشرفت کشور در گرو عملکرد مناسب ما کارگزاران نظام و توسعه زیرساخت‌های قدرت و نیز توسعه روابط بین‌المللی قرار دارد.

وی گفت: دولت محترم در حال تلاش شبانه‌روزی در این حوزه است و این تلاش شبانه‌روزی  مستلزم درک نیازهای واقعی مردم است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس  تصریح کرد:‌اصلاح ساختار نظام اقتصادی و توسعه روابط اقتصادی با همسایگان دو اقدام ضروری است که در این رابطه دولت محترم باید مدنظر داشته باشد.

انتهای پیام/

 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا