سیاسی

دولت پاسخ دهد برای ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها چه اقدامی انجام داده


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: اگر قرار است رئیس سازمان امور استخدامی در اینجا حاضر شده و صرفا گزارش دهد و بگوید که قبل از آن‌ها اتفاقی نیفتاده، کافی نیست. باید پاسخ دهند که در زمان حضور دولت فعلی چه اقدامی کرده است نه اینکه فقط بگوید که در گذشته کاری نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس صبح امروز سه شنبه (۲۴ خرداد ماه) در جلسه علنی مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه‌های ثبت حقوق و مزایا و پاکنا، اظهار داشت: سامانه پاکنا برای ورود میزان حقوق و دستمزد کارکنان دولت طراحی شد، اما در چند ماه اخیر به دلیل تصمیمات اشتباه تمام سامانه بهم ریخته است.

وی ادامه داد: طی گفت‌وگویی که با مدیرعامل یکی از شرکت‌های صنعتی داشتم که می‌گفت به دلیل ناهماهنگی در میزان افزایش حقوق‌ها، برخی حقوق‌ها بسیار زیاد افزایش پیدا کرده است به طوری که حقوق نگهبان یک شرکت ۴۰ میلیون تومان شده است. اگر قرار به اتخاذ تصمیمات جزیره‌ای بود پس چرا سامانه پاکنا طراحی شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های در زمینه اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه‌های ثبت حقوق و مزایا و پاکنا تصریح کرد: این چه نوع تصمیم‌گیری است که برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی سقف تعیین می‌شود، اما به یک باره حقوق یک نگهبان به ۴۰ میلیون تومان می‌رسد. این وضعیت باعث مهاجرت اعضای هیئت علمی می‌شود. چه کسی پاسخگوی ناهماهنگی‌ها است. چرا جزیره‌ای عمل می‌شود؟

وی در جریان جلسه علنی امروز مجلس از عملکرد وزارتخانه‌ها در ثبت نکردن اطلاعات حقوق کارکنان خود انتقاد کرد.

نماینده مردم تهران در پایان خاطر نشان کرد: اگر قرار است آقای لطفی رئیس سازمان امور استخدامی در اینجا حاضر شده و صرفا گزارش دهد و بگوید که قبل از آن‌ها اتفاقی نیفتاده، کافی نیست. باید پاسخ دهند که در زمان حضور دولت فعلی چه اقدامی کرده است نه اینکه فقط بگوید که در گذشته کاری نشده است.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا