سیاسی

دومین روز همایش انتخاباتی شورای نگهبان برگزار شد


دومین و آخرین روز همایش «قانون انتخابات، برنامه‌ریزی و راهبردها» با حضور مسؤولان ستادی و دفاتر نظارت و بازرسی استان‌های شورای نگهبان در تهران برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، دومین و آخرین روز از همایش «قانون انتخابات، برنامه‌ریزی و راهبردها» صبح امروز (سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲) باحضور مسئولان ستادی و دفاتر نظارت و بازرسی استان‌های شورای نگهبان در تهران برگزار شد.

در دومین روز از این همایش عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان و عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام، محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان و هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان حضور داشتند و سخنرانی کردند.

کدخدایی در این همایش به تشریح اندیشه‌های رهبری در خصوص انتخابات و مردم‌سالاری پرداخت و گفت: برخلاف اینکه بسیاری تصور می‌کنند جمهوریت و اسلامیت دو بال نظام جمهوری اسلامی هستند، رهبری معتقد به وحدت این دو است و می‌فرماید که جمهوریت نهفته در اسلامیت است و مردم‌سالاری و انتخابات تقلید از دموکراسی غربی نیست.

صادقی‌مقدم نیز به بیان توصیه‌های لازم برای نظارت بر انتخابات ۱۴۰۲ پرداخت و بر لزوم همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف و عمل دقیق به قانون تاکید کرد و گفت: ضمن رعایت دقیق قانون باید با مجریان انتخاباتی و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی رفتار توام با احترام صورت بگیرد.

طحان‌نظیف هم ضمن بیان ویژگی‌های «اصلاح قانون انتخابات» درباره لزوم توجه به رسانه و افکار عمومی بیان داشت: باید با رسانه‌ها تعامل داشت و به تبیین دقیق اقدامات شورای نگهبان چه در بحث بررسی مصوبات و چه در موضوع نظارت بر انتخابات پرداخت. اگر توجه به افکار عمومی صورت نگیرد و اقناع‌سازی عمومی انجام نشود، نقاط قوت هر دستگاه و نهادی به نقاط ضعف تبدیل خواهد شد.

حاضران در این همایش همچنین با دستورالعمل‌های آموزشی، اجرای دقیق فرآیند‌های نظارتی و آیین‌نامه‌های نظارت بر انتخابات (رسیدگی به صلاحیت‌ها، نظارت بر برگزاری انتخابات و رسیدگی به اعتراضات و تخلفات) تبادل‌نظر کردند.

هدف از برگزاری این همایش ۲ روزه که امروز به کار خود پایان داد و در آیین آغازین آن میزبان آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و سیامک ره‌پیک قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان بود، ایجاد هماهنگی و فراهم‌سازی مقدمات برای نظارت بر انتخابات عنوان شده است.

گفتنی است؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا