سیاسی

رأی مردم به «رئیسی» بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب بود

خیاطیان:

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری گفت: دولت سیزدهم با شعار مردمی بودن روی کار آمد و رأی مردم به حجت‌الاسلام رئیسی برای بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب اسلامی بود. 

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری امروز (دوشنبه) در همایش یک روزه «حکمرانی مردم در گفتمان عدالت و جمهوریت» که در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: همه ما می‌دانیم که دولت سیزدهم با شعار مردمی بودن روی کار آمد و رأی مردم به حجت‌الاسلام رئیسی برای بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب اسلامی بود.

وی عنوان کرد: مردمی بودن باید در کردار، رفتار و گفتار به نمایش گذاشته شود. طبیعی است که گفتمان ها نیاز به تعریف و تئوری‌پردازی دارند. گفتمان عدالت و جمهوریت به عنوان گفتمان دولت سیزدهم انتخاب شد و بیان محتوای لازم برای آن، بسیار لازم و ضروری است.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست‌جمهوری اظهار کرد: ممکن است جمهوریت با حضور مردم در صحنه انتخابات اشتباه گرفته شود در صورتی که انتخابات تعریف مضیقی از جمهوریت است. این نیاز به تئوری‌سازی دارد و تبیین این امور در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ضرورت دارد.

خیاطیان تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها تبیین دقیق از حوزه مردمی نظام جمهوری اسلامی داشتند و اینها الگوهایی است تا تعریف درستی ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: ما در حوزه عدالت نیز عقب‌ماندگی‌هایی داریم. آنچه پس از تبیین و درک معنای مردمی و جمهوری بودن اهمیت دارد، این است که اینها خود را در اقتصاد نشان دهند.

خیاطیان با تأکید بر اینکه مردمی کردن آموزش، دانش، سیاست و … باید در مرکز بررسی‌های استراتژیک به نتیجه برسد، گفت: اجرایی‌سازی و امتداد گفتمان مردمی یکی از مهمترین اهداف مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری است.

وی با بیان اینکه هدف از نشست امروز این است که ارتباط دولت با دانشگاه نشان داده شود، تاکید کرد: این پیوند و ارتباط سیاست حتمی دولت و مطالبه رئیس جمهور از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری است. چندین بار آقای رئیس جمهور تاکید کردند وزرا در دانشگاه و جمع دانشگاهیان حضور پیدا کنند. 

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری افزود: هدف دوم برگزاری این همایش، تحقق سیاست‌های دولت برای بهره مندی از دانشگاه است که به موجب آن جامعه متوجه می شودریال بسیاری از سیاست‌های دولت مبتنی بر دانش فنی است.

خیاطیان تاکید کرد: از مظلومیت دولت این است که گفته می‌شود دولت امپراتوری رسانه ای دارد، در حالی که متاسفانه دولت به لحاظ رسانه ای ضعیف است و فضای دانشگاه می‌تواند در تبیین مسائل بسیار اثرگذار باشند. 

وی با بیان اینکه دولت در بحث گفتمان همچنان دچار خلأ است، خاطرنشان کرد: همه دولت ها از ابتدا دارای گفتمان نبودند و بعضی از آنها در بحث گفتمان پس از یک سال به موفقیت رسیدند. گفتمان باید در کردار یک فرد وجود داشته باشد. مردمی بودن و عدالت محوری در شخصیت رئیس جمهور در دوره های کاری مختلف او ظهور و بروز داشت.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در پایان گفت: تبیین گفتمانی یکی از ماموریت های ما در مرکز  بررسی های استراتژیک است و مجلات و همایش هایی برای تحقق و ترویج این امر پیش‌بینی کردیم تا این سبک گفتمان در قسمت های مختلف جامعه جاری و ساری باشد.

 همایش یک روزه «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با همت مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا