سیاسی

رئیسی: حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات توجیهی ندارد


آیت‌الله رئیسی در نشست خبری اجلاس آستانه گفت: حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات به هر بهانه‌ای توجیهی ندارد و باید از آنجا خارج شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست خبری سران کشورهای ضامن روند آستانه برگزار شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در این نشست عنوان کرد: امروز هفتمین نشست روند آستانه را با حضور روسای کشورهای عضو برگزار کردیم و در این نشست از جانب روسای سه کشور بر حاکمیت سوریه، تمامیت ارضی این کشور تاکید شد.

وی افزود: همچنین تاکید بر این بود که حکومت سوریه باید بر همه نقاط این کشور حاکمیت داشته باشد. از این رو حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات به هر بهانه‌ای توجیهی ندارد و باید از آنجا خارج شوند.

آیت الله رئیسی گفت: سوریه نماد ایستادگی، مقاومت و مبارزه با تروریسم است و همه کشورها در این راستا مقاومت کردند اما نگرانی امروز در سوریه و ادلب نسبت به حضور تروریست ها، عزم جدی همه کشورها را می طلبد تا مبارزه با تروریسم انجام شود و یقین داریم این مبارزه با جدیت حتما صلح آمیز خواهد بود.

وی افزود: همچنین در این نشست بر تداوم کمک‌های انسان دوستانه به مردم مظلوم سوریه و از طرف همه اطراف و اعضا در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مظلوم سوریه تأکید شد.

رئیس جمهور گفت: هیچگونه اقدامی که به نقض حاکمت سوریه منجر شود نباید انجام داد بلکه همه تلاش ها برای استقرار حاکمیت سوریه است.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا