سیاسی

رئیسی: دولت 5 هزار کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کرد


رئیس‌جمهور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: دولت با ایجاد اشتغال و احیای کارگاه‌ها و کارخانجات نیمه تعطیل و تعطیل توانست ۵ هزار عدد از آن‌ها را احیا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه، ۷ شهریورماه) در نشست خبری که مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که همواره دولت را در اطلاع رسانی و انعکاس اخبار اقداماتش یاری می‌دهند و بخشی از رسانه‌ها با نقدهای منصفانه خود به دولت کمک می‌کنند.

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه، ادامه داد: ارتباط دولت با اصحاب رسانه را یک ضرورت می‌دانم که همواره برای تبیین نظر دولت‌مردان برای مردم عزیزمان و انعکاس مردم عزیز به دولت‌مردان فعال هستند و این می‌تواند ارتباط دوسویه و دوجانبه باشد که مردم و مسئولان را همواره با یکدیگر مرتبط کند تا بیش از پیش در جریان دغدغه‌ها و مشکلات مردم باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت دو سال قبل کار خود را در حالی آغاز کرد که شرایط و وضعیت کشور در یک وضعیت خاص قرار داشت، تصریح کرد: در آن شرایط که یک شرایط کرونایی، شرایط اقتصاد با کسری بودجه، تورمی و با کاهش کالاهای اساسی و مسائلی از این دست بود، برخی از صاحب نظران و دولت مردان گذشته با تردید می‌گفتند که دولت چگونه می‌خواهد این شرایط را مدیریت کند و وضعیت را به پیش ببرد.

وی افزود: ما با توکل به خداوند متعال و اعتماد به داشته‌های بسیار ملت و کشور و برخورداری از نیروهای جوان و کارآمد فعالیت را آغاز کردیم. شاید این ناباوری برای دشمنان ما و برخی دیگر وجود داشت اما از جایی که ما ظرفیت‌ها را برای کشورمان فراوان می‌دانیم و معتقد هستیم با تغییر گفتمان که در این دولت پیش آمد که یک بازگشت به مردم و با مردم بودن است، شرایط رو به بهبودی گذاشت.

رئیسی، گفت: دوم با نگاه به داشته‌ها و ظرفیت‌هایی که در داخل کشور وجود دارد، نگاه به ظرفیت‌های داخلی و رجوع به داخل که این گفتمان می‌تواند بسیاری از مسائل را در کشور حل و فصل کند.کار دولت با این نگاه آغاز شد ما شرایط‌مان به گونه‌ای شد که با کمک مومنانه مردم کادر درمانی و بهداشتی وضعیت و شرایط کرونایی در مدت کوتاه تغییر کرد. وضعیت کسری بودجه با رقم نزدیک ۴۸۰ هزار میلیارد تومان که می‌توانست برای کشور مشکل ایجاد کند با ایجاد منابع در اختیار در کشور کسری بودجه جبران شد.

وی  ادامه داد:‌ وضعیت تورمی قریب به ۶۰ درصد به ۴۶ درصد فعلی تبدیل شد. وضعیت کالاهای اساسی به نحوی اطمینان بخش شد که در همه اقسام کالاهای اساسی اطمینان حاصل شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شرایط کسب و کار، تحصیل و تلاش در کشور به گونه متفاوت رقم خورد، خاطرنشان کرد:‌ این شرایط به نحوی که رشد اقتصادی در ۱۴۰۰ برخلاف گذشته ۴ درصد و بیش از آن را نشان داد. این اتفاق در ۱۴۰۱ نیز تکرار شد و رشد اقتصادی ۴ درصد شد که نشان دهنده این بود که امید در کشور ایجاد شده است.

رئیسی، گفت: تورم تولید ۱۰۳ درصدی به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد. رشد ماشین آلات تولید در کشور ۱۹ درصد شد و رشد تولید نیز به رقم ۶ درصد افزایش پیدا کرد.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به پیشرفت کشور در همه عرصه‌ها، عنوان کرد: همه شاخص‌ها نشان‌دهنده رشد تلاش و پیشرفت بود وضعیت اشتغال که بسیاری نگران آن بودند به رقم ۸.۲ درصد رسید. ۲۳ استان کشور اعلام می‌کنند که در استان آن‌ها نشان می‌دهد که شرایط کاملاً متفاوت شده است. البته ما در یک سوم استان‌های کشور طبق شاخص‌ها همچنان نگران شرایط بیکاری هستیم. اما اشتغال ایجاد شده و میزان احیای کارگاه‌ها و کارخانجات نیمه تعطیل و تعطیل به رقم ۵ هزار عدد رسید و فعال شد.

در حال تکمیل…


آگهی
دکمه بازگشت به بالا