سیاسی

رئیس جمهور باید انضباط مالی را در اولویت قرار دهد

رئیس جمهور باید انضباط مالی را در اولویت قرار دهد


نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد اقتصادی گفت: یکی از فرصت‌های بسیار خوب این است که برنامه هفتم و دولت چهاردهم همزمان آغاز می‌شود، دولت باید یک دولت نقش آفرین باشد و بتواند برای هر یک از مردم ما زمینه را برای نقش آفرینی فراهم کند از سوی دیگر رییس جمهور باید انضباط مالی را اولویت دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امشب در برنامه میزگرد اقتصادی از سلسله برنامه‌های صداوسیما در مسیر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از بحث‌های بسیار مهمی که به نظر ما در این ایام انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌شود و مردم سوال می‌کنند این است که کاندیداها باید برنامه خودشان را معرفی کنند اینکه چه راه حلی دارند. 

وی ادامه داد: معمولا در بحث‌ها مطرح می‌شود که شعار یک نامزد شعار است، من بارها عرض کردم که شعار باید خلاصه و عصاره برنامه‌ای باشد که شما برای کشور دارید؛ این شعاری که ما مطرح کردیم بر این مبناست. در برنامه‌های سیاسی و فرهنگی بخش‌هایی از آن را اشاره کردم و امشب هم در حوزه اقتصادی عرض خواهم کرد. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه ابراز داشت: این شعار باور ماست، ۱۰-۱۵ سال است که ما مطالعات زیادی داشتیم، شش برنامه قبل و شش برنامه بعد از انقلاب، خاطراتی که نوشته شده، اندیشه‌های کارگزاران اقتصادی و موارد بسیار دیگری را مطالعه کردیم و بر همین اساس برنامه تدوین شده است. 

وی افزود: یک سوال مهمی که امروز مردم دارند این است که خب در این جلسات سوالات مطرح می‌شود و افراد پاسخ می‌دهند، سوالی که مطرح است این است که چرا این‌ها انجام نشده، چرا این راه حل‌ها اجرایی نشده است. یک گروهی از هاروارد آمدند و در سال ۴۱ حاصل ۴ سال کار و مطالعه خود را ارایه کردند شما وقتی این کتاب را می‌خوانید برخی موارد هنوز وجود دارد. 

جلیلی ابراز داشت: بنده در برنامه‌هایی که داشتم ۴ موضوع را مطرح کردم و اولویت خودم قرار دادم، که این ۴ موضوع ذیل همان برنامه کلی ماست. اگر ما در شعار گفتیم «یک جهان فرصت» اعتقاد و باور ماست که برخی از کشور‌ها بعضی از ظرفیت‌ها را دارند خداوند همه این‌ها را به ما داده است و از همه مهمتر کشور ما دارای نیروی انسانی خیلی خوب است، تحقق این‌ها نیازمند جهش است و برای جهش هم نیاز به برنامه داریم. 

وی تاکید کرد: یکی از فرصت‌های بسیار خوب این است که برنامه هفتم و دولت چهاردهم همزمان آغاز می‌شود، دولت باید یک دولت نقش آفرین باشد و بتواند برای هر یک از مردم ما زمینه را برای نقش آفرینی فراهم کند از سوی دیگر رییس جمهور باید انضباط مالی را اولویت دهد.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا