سیاسی

راهپیمایی «ایستاده بر عهد» با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد


راهپیمایی «ایستاده بر عهد» به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان و یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) ظهر امروز در دانشگاه صنعتی شریف به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه و با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان و یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) ظهر امروز راهپیمایی بزرگ «ایستاده بر عهد» در دانشگاه صنعتی شریف به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه و با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد.

مظفری مسئول بسیج دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی در مسجد دانشگاه گفت: مسئولین دانشگاه راهپیمایی را که ابتدا مجوز داشته لغو کرده و گفته‌اند برنامه فقط باید در سالن جابرابن‌حیان دانشگاه برگزار شود. حاکمیت دانشگاه با اعمال غیرقانونی افرادی که دانشگاه را به آشوب و خشونت کشانده مماشات می‌کنید و غیر مقتدر عمل می‌کند و خلاف قانون کسانی را که تعلیق شده بودند امروز به دانشگاه راه داده‌اند.

وی افزود: بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل قانونی در چارچوب قانون عمل می‌کند و ما مثل تشکل‌های بی‌قانون نیستیم.

بعد از صحبت‌‌های مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، دانشجویان راهپیمایی سکوت خود را آغاز کردند.

 

 

دانشجویان در ابتدای مراسم که در سالن جابرابن‌حیان دانشگاه برگزار شد، شعارهایی از جمله «نصر من‌الله و فتح قریب»، «مرگ بر آمریکای مردم فریب»، «ما پای انقلابمون می‌مونیم، فاتحه آمریکا رو می‌خونیم»، «مرگ بر استکبار، آمریکای جهانخوار»، «بایدن ترامپ اوباما، چه فرقی داشت برا ما»، «دانشجوی مسلمان دشمن مستکبران» سر دادند.

 

 

ابتدای مراسم با شعر خوانی حنیف طاهری آغاز شد.

 

 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان رئیس مرکز اسناد کتابخانه مجلس به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت: دانشگاه و انقلاب به اینگونه تجمعات انقلابی نیاز دارد. دشمن کارش مکر کردن هست. منظور از دشمن این چهار تا دانشجوی هیجان‌زده نیستند، اتفاقا این‌ها این کارها را می‌کنند که حواسمان از دشمن اصلی پرت شود، طراح اصلی و دشمن اصلی ما آمریکایی‌ها هستند.

قاسمیان در ادامه گفت: ما در این میان چکاره ایم؟ آیا برای ظهور آماده هستیم؟ ما پای کار انقلابیم و از ابتدای انقلاب هم از این صحنه‌ها بوده و بعد هم خواهد بود و ما پای کار انقلاب بوده‌ایم و هستیم و خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: حواستان را به طراح اصلی این حوادث بدهید. از جایی که خدا دشمنان ما را احمق آفرید و بلافاصله نقشه دشمنان نقش بر آب شد و از حجاب رسید به زدن اسلام و اهل‌بیت و انقلاب و کلیت نظام و مردم ایران وقتی پروژه دشمن را فهمیدند از آن‌ها برائت جستند.

رئیس مرکز اسناد کتابخانه مجلس گفت: مسئله ما حجاب است آیا؟ مسئله اصلی بی‌ارزش شدن و کم‌ارزش شدن ارزش جوانان است، کسی که هدف و غایت آرزویش فتح سلف دانشگاه باشد او دیگر نمی‌تواند قله‌های علمی را فتح کند، او ارزش خود را پایین آورده است. مسئله این است که ارزش اصلی فتح اسرائیل یا فتح سلف است؟ طراحی شیطان به گفته قرآن همیشه ضعیف بوده، و این طراحی مثل مریضی می‌ماند و به نوعی برای بدن ضعیف است، که این پختگی‌های سیاسی و این وحدت ملی مردم و انقلابیون علیه دشمن در این کارزارها به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: وظیفه ما امروز فقط حضور است و باید وسط صحنه باشیم. همه ما به نوعی باید وسط صحنه باشیم و باید هزینه بدهیم. حالا حالاها باید برای امام زمانمان (عج) هزینه بدهیم. انتظار هست دانشگاه حداقل یک مقداری خود را تکان بدهد و کاری بکند و با لیدر رسمی ضدانقلاب در دانشگاه دیگر جای مماشات نیست. پرچم مطالبه‌گری باید در دست بچه‌های انقلابی باشد از همه مسئولین نظام مطالبه کنید و در کنار همدیگر بمانید.

 

بعد از پایان صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان یکی از دانشجویان دانشگاه شریف متن بیانیه دانشجویان انقلابی را قرائت کرد.

متن بیانیه به این شرح است: 

بسم رب المستضعفین

قریب به 58 سال پیش بود که در چنین روزهایی امام روح الله(ره) در سخنرانی منزل خود خطاب به توده‌‌ی مردم، مخالفت خود با کاپیتولاسیون را اعلام و مردم و علما را به قیام دعوت نمود. مخالفت با لایحه‌ای که آزادگی و استقلال مردم ایران را در آن حد می‌گرفت که حتی جسارت به یک سگ آمریکایی محکوم میشد ولی تعرض به یک ایرانی نه. دعوت به قیامی که منتهی به آن شد ایشان در روز 13 آبان تبعید شوند و به مدت 15 سال در تبعید رهبری قیام را به عهده گیرند. روزی که شروعی جدی در مبارزات انقلاب و قیام ملت محسوب میشود. قیامی که برای ایران آینده روشنی را ترسیم میکرد. این قیام در این روز-13آبانماه- و در سالیان بعد دو اتفاق مهم دیگر را رقم زد. سال 1357 به تعبیری 56 تن از دانش آموزان که قرار بود آینده‌ی ایران را رقم زنند به شهادت رسیدند. در سال 1358 هم، اتفاقی رقم خورد که به تعبیر پیر خمین انقلاب دوم میتوان آن را نامگذاری کرد. دانشجویان مسلمان پیرو خط امام مرکزی را که قریب به 70 جلد از اسناد جاسوسی آن منتشر شده و در دسترس همگان است را تسخیر و فقط چند خواست منطقی و عقلانی از طرف ملت آزاده‌ای که قرار است آینده را برای خود رقم زند داشتند. مواردی که آن را میتوان در بیانیه 1981 الجزایر دید. با وجود آزادی افراد لانه جاسوسی، آمریکا در موارد متعدد، اصول اساسی بیانیه مانند تعهد به عدم مداخله در امور ایران در هر زمانی را نقض نمود. بعلاوه، آمریکا تحریم‌های تجاری را که به موجب بیانیه ملغی اعلام کرده بود، در طول سال‌های جنگ تحمیلی و پس از پایان آن به انواع و روش‌های دیگر برقرار و حتی تشدید نمود؛ این در حالی است که تعهدات مذکور در بیانیه‌های الجزایر محدود به زمان خاصی نبود. خواست‌هایی که فقط قصد داشت موانع را برای رقم زدن ایران قویِ پیش رو بردارد.

ریشه‌ی این دشمنی عمیق‌تر از چند سال اخیر است. این دشمنی از «مرگ بر آمریکا» گفتن حاصل نشده هرچند که آن پیشینه‌ای تاریخی دارد. آمریکایی‌ها این دشمنی را در زمانی شروع کردند که آن ایام هیچ کس در ایران مرگ بر آمریکا نمی‌گفت. زمانی که دولت ملی-نه حکومت دینی- مرحوم مصدق روی کار بود اما در 28 مرداد 1332، بر علیه دولت دکتر مصدق به پشتوانه حمایت آمریکا و انگلیس کودتا شد. این خط استکبار و ظلم‌ستیزی و عدم دخالت خارجی در رقم زدن آینده‌ی ایران از 16 آذر همان سال در دانشگاه‌ها آغاز گردید و دانشجوها در دانشگاه تهران مرگ بر آمریکا گفتند و به نوعی این شعار یادگار شانزدهم آذر است. مشکل ما با آمریکا و زائیده‌ی نامشروع او رژیم صهیونیستی این است که می‌خواهند تصویر آینده‌ی ممکن را از توده‌ی ملت ایران بگیرند و هر کاری که میتوانند می‌کنند تا بتوانند مانع تحقق ایران قوی و مستقل شوند. در ایجاد حس یاس و ناامیدی در ملت ایران اندکی دریغ نکرده و تمامی ابزارهای خود از تحریم و ترور گرفته تا انواع دروغ‌پراکنی و دسیسه‌چینی‌های رسانه‌ای در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی را به کار می‌گیرد.

 این زیاده‌خواهی منتهی به جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود، هر ملتی که در برابر ظلم آنان سکوت کند هم مشمول این قائده استکبار میشود و حد یقفی نمی‌توان در برابر آن متصور شد. دریغ از آنکه خداوند در ایه 5 سوره قصص آینده را از آن مستضعفین دانسته و ارزانی آنها داشته. در این مسیر توده ملت غیور، فهیم و باایمان ایران همواره با حضور مقتدر خود در صحنه ثابت نموده که آمریکا و بزرگ‌تر از آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند! کما اینکه حضور در تجمعات مذهبی و راهپیمایی‌ها خط بطلانی بر تحلیل‌ها بوده.

باید از رژیم آمریکا پرسید: شما که ادعای آزادی، حقوق بشر و دموکراسی دارید، برای مردم جهان و به‌ویژه مردم غرب آسیا، جز تحقیر و بهره‌کشی به نفع سرمایه‌داری چه دستاوردی داشته‌اید؟ شما دم از حقوق زنان می‌زنید؟ شما که به اسم آزادی برای زن، او را وسیلۀ بهره‌جویی جنسی و ابزاری در خدمت سرمایه‌داری جدید قرار داده و به مثابه موجودی معرفی نموده‌اید که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد؟ آیا شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اید که تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشودند و نشان دادند که می‌توان زن بود، عفیف و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود، می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصۀ سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد؟

چه بخواهیم چه نخواهیم نظم جدیدی با مختصات متفاوتی در حال شکل گیری است. نظمی که مهم است ایران ما در چه مختصاتی و تا چه حد محور قرار گیرد اگر دلسوزش باشیم و آن را رها نکنیم. در مسیر این نظم جدید و ایران قوی که خواست همه‌ی این ملت است لازم است که این توده یکدست باشند و اختلاف نظر و سلیقه‌ها منتهی به شکاف‌های جدی نشود. ملتی که درگیر خود باشد نمیتواند برای خودش و دیگر مستضعفان عالم آینده‌ای را رقم زند. در ایران اسلامی ما مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که برخی از آنها ساخته‌ی کم‌کاری‌ها و قصور عده‌ای است که درکی از انقلاب مقدس ما و آرمان‌هایش ندارند. اما بی‌شک ‌حل این مشکلات جز از مسیر همدلی و اتحاد مردم ایران نمی‌گذرد. باید پشت به پشت هم دهیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف نموده و این افراد را نیز کنار بزنیم و بهانه به دست خارجی ندهیم و توامان با آن در برابر هر دخالت و ظلم خارجی به هر مظلومی بایستیم و مبارزه کنیم.

ما تا ابد مدیون شهدای حوادثی که زاییده‌ی دشمنان این مرز هستند هستیم. شهدایی که می‌خواستند ایرانمان را بسازند، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید فخری‌زاده، شهید احمدی روشن. ما تا ابد مدیون شهدای نونهال و دانش‌آموز حادثه شاهچراغ، محمّدرضا کشاورز، علی‌اصغر لری گویینی و آرشام سرایداران هستیم. ما تا ابد بدهکار نگاه‌های مظلومانه جانباز 6 ساله‌ی حادثه‌ی اخیر، آرتین سرایداران که اعضای خانواده‌اش شهید شدند هستیم. آیا می‌توانیم با ساختن ایران قوی و ایستادن در برابر ظلم استکبار به گونه‌ای خون آن‌ها را پایمال نکنیم؟

ما به عنوان خانواده دانشگاه شریف همچون گذشته خط استکبارستیزی و ظلم ناپذیری که از 16 آذر 1332 با شهادت 3 دانشجو شروع شد و در 13 آبان‌های مختلف جلوه‌هایی تکمیلی یافت و اوج گرفت ادامه خواهیم داد و میگوییم برای ایران جانمان را فدا خواهیم کرد و در کنار یک یک برادران و خواهرانمان در ایران می‌ایستیم و میدانیم که همچون گذشته دانشگاه جایگاه ویژه‌ای در رقم زدن این ایران دارد و باید بدور از هر التهابی در جایگاه صحیح خود قرار گیرد و از تمامی دانشجویان، اساتید و کارمندان بصیر و فهیم در دانشگاه‌های سراسر کشور هم دعوت می‌کنیم تا این پیام روشن ما را لبیک گفته و نیز زمینه را برای حل اختلافات داخلی بدون ایجاد بستر سوءاستفاده خارجی، از طریق گفت‌وگو در فضاهای مناسب فراهم نمایند.

دانشگاه صنعتی شریف در دوره‌های مختلف نشان داده که با تمام توان و ظرفیت خود در جهت پیشرفت و ارتقای ایران اسلامی می‌کوشد و با تربیت نیروی متخصص و متعهد تلاش می‌کند تا گامی رو به جلو در راستای تعریف جایگاه درست و برجستۀ ایران اسلامی در نظم جدید جهانی بردارد.

وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ (آیه 5 سوره قصص)

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا