سیاسی

رحیمی: عفو رهبری خنثی‌کننده توطئه‌های دوقطبی‌ساز در کشور بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به عفو عمومی محکومان اغتشاشات اخیر گفت: این فرمان بیش از پیش ثابت کرد که نگاه رهبری تا چه میزان به بطن جامعه نزدیک است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اقدام رهبر انقلاب اسلامی در عفو عمومی محکومان اغتشاشات اخیر در کشور گفت: جامعه در پی التهابات و اغتشاشات و حوادث اخیر نیاز به یک پیام آرامش‌بخش داشت. ما در جامعه افراد خیرخواه و دلسوز زیاد داریم که در این مدت تلاش کردند جامعه را به سمت آرامش ببرند اما متاسفانه افراط گری‌ها و تندروی‌ برخی‌ها در داخل و خارج از کشور موجب شده بود تا جامعه نتواند آرامش و همگرایی خود را بازیابی کند. 

 

وی افزود: پیام عفو عمومی از سوی مقام معظم رهبری از یک سو به واسطه جایگاه ویژه مذهبی و سیاسی ایشان و از سوی دیگر به دلیل کاریزمای شخصیتی که در بین نیروهای انقلاب اسلامی دارند، در مقطع فعلی بسیار موثر و ضروری بود. این پیام  فضای همدلی و پیام پایان منازعات و چالش‌ها را به جامعه اعلام کرد تا نیروهایی که در دو طرف ماجرا دو سر طناب را در دست دارند، دریابند که اراده قطعی نظام حل مشکلات و اختلافات است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: علاوه  بر این، اعلام عفو عمومی محکومان اغتشاشات اخیر موجب شد تا خیرخواهان و دلسوزانی که تلاش‌های آنها برای بازیابی وحدت و همگرایی در کشور از سوی برخی گروه‌ها، به عنوان حمایت از اغتشاش‌گران تعبیر می‌شد، بتوانند محکم‌تر وارد صحنه شوند تا فضای دو دستگی که در این مدت در کشور ایجاد شده هرچه سریع‌تر ترمیم شود.

رحیمی جهان آبادی گفت: متاسفانه برخی از چهره‌های سیاسی و تریبون‌داران در ماه‌های اخیر به محض اینکه سخنی درباره لزوم حفظ وحدت و همگرایی در کشور  بیان می‌شد با این تعابیر که برخی‌ها می‌خواهند نظام را در برابر اغتشاش‌گران تنها بگذارند، از هرگونه اظهارنظر مصلحانه جلوگیری می‌کردند. 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه پیام رهبر انقلاب نقطه عطفی بود که همه طیف‌ها و گروه‌ها باید از این فرصت استقبال کنند و با حمایت از این اقدام مدبرانه و شجاعانه زمینه بازگشت آرامش روانی به کشور را فراهم کنند، عنوان کرد: اکثریت جامعه ما را قشر اصطلاحاً خاکستری تشکیل می‌دهد، قشری که علی‌رغم داشتن گلایه و انتقاد به وضعیت موجود هیچگاه وارد چالش و نزاع با نظام نشده است. در کنار این قشر نیز یک اقلیت هستند که اعتراضات خود را تبدیل به چالش میدانی برای نظام کردند و قشر اقلیتی دیگر نیز در کشور  هستند که معتقدند اساساً هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و اگر هم باشد هیچکس حق بیان این آن را ندارد.

وی افزود: پیام عفو عمومی از سوی رهبر انقلاب، طیف خاکستری و اکثریتی جامعه را  به این مسئله امیدوارتر کرد  که قوه راهبردی و عاقله نظام این درک را از شرایط کشور دارد که جامعه را به سمت آشتی و همگرایی ببرد. این پیام بیش از پیش ثابت کرد که نگاه رهبری تا چه میزان به بطن جامعه و خیرخواهانی که در این مدت از اصلاح امور گفتند و به ضدانقلاب بودن متهم شدند نزدیک است. 

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا