سیاسی

رسولی: نماینده‌ای که عملکرد ضعیفی داشته باشد دوباره معرفی نمی‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف:

سخنگوی شورای ائتلاف تاکید کرد: ر صورت هرگونه ضعف در عملکرد، با نماینده قبلی خداحافظی می‌کنیم و فرد جدیدی معرفی می‌شود.


به گزارش ایلنا، امیرابراهیم رسولی در نشست مطبوعاتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شورای ائتلاف در سال‌های اخیر بعد از مجلس یازدهم و شورای اسلامی شهر، تعطیلی نداشته و ‌جلسات آن، به صورت منظم برگزار شده است. کسانی به دلیل مشغله از ما جدا شدند. امیدواریم شورای ائتلاف برای کمک به انقلاب بتواند کاستی‌ها را جبران کند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره بررسی عملکرد نمایندگان این شورا در مجلس یازدهم اظهار داشت: شاید این برای اولین بار باشد که در تاریخ انتخابات‌ کشور و در میان جریان‌های سیاسی فعال، تشکلی مثل شورای ائتلاف از حدود هشت ماه گذشته، کارگروه نظارت و ارزیابی ایجاد کند تا به ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس بپردازد. 

سخنگوی شورای ائتلاف با بیان اینکه این کارگروه شامل افراد حقیقی و حقوقی است، تصریح کرد: مهمترین وظیفه‌ این کارگروه آن است که برای هر نماینده کارنامه‌ای از عملکرد جمع‌آوری کند و به صورت دقیق و مستند عملکرد نماینده‌های عضو شورای ائتلاف از جمله رفتار نمایندگان در صحن مجلس، مصاحبه‌ها، عملکرد در فراکسیون و همچنین در عملکرد در حوزه انتخابیه را به وسیله شورای ائتلاف در استان مورد ارزیابی قرار دهد.

رسولی با تاکید بر اینکه در صورت هرگونه ضعف در عملکرد، با نماینده قبلی خداحافظی می‌کنیم و فرد جدیدی معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: با این افراد بدون اغماض برخورد خواهد شد. مهمترین اقدام شورای ائتلاف در قبال مسئولیتی که نسبت به مردم دارد، این است که ارزیابی دقیقی از عملکرد نمایندگانی که با لیست شورای ائتلاف وارد مجلس شدند، ایجاد کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور جبهه پایداری و طیف نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ابراز داشت: شورای ائتلاف حزب نیست بلکه مجموعه‌ای از جریان‌های مختلف است که ممکن است در همه موارد همسو نباشند. دایره شورای ائتلاف نیز صرفا سیاسی نیست و صنفی است. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اگر گروه‌هایی این ائتلاف را می‌پذیرند، باید فردگرایی را کنار بگذارند و ائتلاف کنند، عنوان کرد: هر کس دل در گرو انقلاب و کشور دارد، در شورای ائتلاف به روی او باز است اما به شرطی که دور یک میز بنشیند و از حرف شخصی خود کوتاه بیاید و کار جمعی کند‌.

به گفته رسولی، ما نمی‌گوییم چه کسی بیاید و چه کسی نیاید. هر کس انقلاب اسلامی، قانون اساسی و نظام را قبول دارد، می‌تواند فارغ از اسم و رسمش بیاید‌. ما جلوی کسی را نمی‌گیریم اما در عین حال دنبال کسی هم نمی‌رویم که بگوییم بیاید. 

وی ادامه داد: اگر فردی، تشکیلاتی و جریانی مجوز دارد، بیاید و بخواهد در شورای ائتلاف حاضر باشد، ما مشکلی نداریم. هر جریانی و تشکلی درخواست دهد، ما با روی باز می‌پذیریم. 

سخنگوی شورای ائتلاف در پاسخ به این پرسش که آیا شورای وحدت و شورای ائتلاف در جریان انتخابات همراه می‌شوند یا خیر، یادآور شد: اسامی مختلفی ممکن است در فضای سیاسی مطرح شود، مثل شورای وحدت. ما شورای ائتلاف را داریم که از همه نیروهای انقلاب در آن حضور دارند. مثلاً سیدرضا تقوی که در جلسات ما حضور پیدا می‌کنند، به جامعه روحانیت مبارز بازمی‌گردند. ما اساسا تفرقه و فاصله‌ای بین جریان خودمان و سایر احزاب جبهه انقلاب نمی‌بینیم‌. 

رسولی در پاسخ به این سوال که آیا با شورای وحدت برای انتخابات مذاکره‌ای صورت گرفته است؟ بیان کرد: مذاکرات مختلفی صورت گرفته است. وقتی تقوی در شورای ائتلاف است، یعنی یک عضو از جامعه روحانیت حضور دارد. باهنر هم در این جلسات حاضر است‌. ما قبلاً تجربه کار در شورای ائتلاف را داشتیم و در شورای شهر و مجلس فهرست دادیم که با استقبال همراه شد اما دیگرانی هم بودند که رفتند و فهرست خودشان را دادند. 

وی افزود: هم‌اکنون در شورای ائتلاف هم از رهپویان و ایثارگران و هم حزب پیشرفت نزدیک به قالیباف حاضر هستند و هم اقشار و اصناف حضور دارند. 

سخنگوی شورای ائتلاف درباره پیش‌بینی‌اش از مشارکت در انتخابات، گفت: پیش‌بینی درباره مشارکت در انتخابات به دلیل اینکه مدت زیادی تا آن زمان باقی مانده، پیش‌بینی نادرستی است. می‌شود به مشارکت در انتخابات امیدوار بود. برای ما مشارکت بسیار مهم است حتی اگر من نوعی شکست بخورم‌‌. مهم این است که در جامعه این شور ایجاد شود و در انتخابات شاهد مشارکت بالا باشیم.

رسولی درخصوص تناسبی شدن انتخابات اظهار داشت: یکی، دو جلسه درباره این موضوع بحث کردیم و جمع‌بندی‌ای که داشتیم بر این مبنا قرار گرفت که موضعی نگیریم و با هر قانونی که تصویب شد همراه شویم. این موضوع در شورای وحدت موافق و مخالفانی داشت. موافقان به افزایش مشارکت توجه داشتند و مخالفان می‌گفتند باید اول کارکرد حزب در کشور تقویت شود.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا