سیاسی

رضایی: انتخابات را باید به سرآغاز تغییر اساسی تبدیل کنیم

در نشست هم اندیشی بانوان ستاد مردمی اجماع نیروهای انقلاب؛

محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخابات را باید به سرآغاز تغییر اساسی تبدیل کنیم و من این موضوع را به «نهضت اجتماعی» نام‌گذاری می‌کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین نشست هم اندیشی بانوان ستاد مردمی اجماع نیروهای انقلاب، پس از شنیدن نظر بانوان حاضر در جلسه پیرامون مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های بانوان در نظام اجرایی کشور، بیان کرد: خدمت به مردم چنان مهم است که در اسلام حتی در نماز باید به مردم پاسخ داد. باید اذعان کنیم که اگر می‌گوئیم در مقابل دشمن قوی هستیم نباید از واقعیات چشم‌پوشی کنیم و فاصله‌های موجود را حل کنیم.

وی ادامه داد: می‌خواهیم انتخابات خدمت واقعی به جامعه باشد. جامعه دارای دو بعد سیاست و زندگی است و دولت‌ها و مردم در تشکیل این دو بعد نقش دارند. در انقلاب ترکیبی برای ساخت سیاست بین دولت و مردم شکل دادیم و انقلاب را شکل دادیم و در دفاع مقدس هم دولت و مردم با هم در صحنه حضور یافتند، اما این ترکیب را در زندگی ایجاد نکردیم. نتوانستیم در اقتصاد، فرهنگ و زندگی مردم نظیر حجاب از کمک مردم و دولت بهره بگیریم.

رضایی خاطرنشان کرد: انتخابات را باید به سرآغاز تغییر اساسی تبدیل کنیم و من این موضوع را به «نهضت اجتماعی» نام‌گذاری می‌کنم. سرمایه انسانی و بازار و اقتصاد و فهرستی بلند بالا از موضوعات کار، زنان و بسیاری از موارد دیگر تحت عنوان زندگی قابل بیان است. انتخاب مثل کاشتن بذر است و اگر در یک انتخاباتی بداخلاقی بین کاندیداها صورت گیرد دولتی تشکیل شود تا پایان دوره خود با دیگر رقبا در نزاع خواهد بود.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا همچنین مطرح کرد: در انتخابات ثبت نام نکردم و احساس کردم موضوع مهمتری از انتخابات وجود دارد که می‌توانیم با کمک شما آن را رقم بزنیم. «اجماع» موضوعی است که حالا در صدد تحقق آن هستیم و اگر محقق نشود به دوره‌های قبل باز خواهیم گشت و اجماع یک نهضت اجتماعی می‌دانم. می‌تواند در سطح ملی اتفاق بیفتد و همه در انتخابات مشارکت کنند. اجماع شش کاندید هم مورد توجه است و دیشب در مناظره اخلاق را رعایت کردند. اینها بذرهای کوچکی است که باید کاشته شود. باید رویکرد جدیدی را در کشور ایجاد کنیم. تا مسائل کشور را حل کنیم.

رضایی افزود: اینکه تصور کنیم رئیس جمهور یک رستم است که می‌تواند همه مشکلات را حل کند، اشتباه است. باید کاری کنیم که حتی با یک رئیس جمهور ضعیف کارها را به خوبی پیش ببریم. باید زیرساخت‌های روابط دولت و مردم را اصلاح کنیم. در انتخابات ۱۴۰۰ اجماع کردیم و بعد از انتخابات به شهید رئیسی کمک کردیم.

در حال تکمیل…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا