سیاسی

سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات به خانواده‌های تحت پوشش پویاتر باشد


نماینده پیرانشهر در مجلس با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی و عملکرد آن گفت: حیات و پویایی این سازمان منوط به ارائه خدمات حمایتی به گروه‌های آسیب‌پذیر و کم درآمد است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 11 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تضریح سوال خود از حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مشکلات و عملکرد سازمان بهزیستی اظهار داشت: امروز روز جهانی کار و کارگر است و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حیات ملت را مدیون کار و کارگران می‌دانستند و می‌فرمودند بزرگداشت روز کارگر، ستون فقرات استقلال کشور و اسطوره‌های سرنوشت‌ساز و رهایی‌بخش است و وظیفه ملی و همگانی حمایت از این افراد است لذا روز جهانی کار و کارگر را تبریک می‌گویم.

وی ضمن تبریک روز معلم و یادآور شکوه و عظمت معلمان در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت افزود: یکی از شعارهای انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفان بوده و جمهوری اسلامی ایران به سبب دفاع از همین شعار قرآنی فشارهای سیاسی بسیاری را از طول دهه‌های گذشته تحمل نموده است. از نظر امام خمینی (ره) پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گرو تلاش طبقات پایین یعنی همان مستضعفان است.

نماینده پیرانشهر در مجلس تصریح کرد: حضرت امام (ره) همچنین خطاب به محرومان فرمودند که «شما این انقلاب را به ثمر رساندید»، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین فرمودند «آنهایی تا آخر با ما هستند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند»، همچنین توصیه می‌کردند که برای محرومان کار کنید.

حسین‌پور گفت: سازمان بهزیستی به منظور تحقق اصول 21 و 22 قانون اساسی در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیر بیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامات والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم در جهت گسترش خدمات توانبخشی و بازپروری، پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد اقدام نماید.

وی ادامه داد: رسیدگی به امور کودکان بی‌سرپرست، زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار مسئولیت سلامت روان جامعه، حمایت از سالمندان و کودکان کار و خیابانی ، زنان آسیب دیده و در معرض آسیب، کاهش طلاق، مشاوره، اشتغال، آموزش‌های پیش از ازدواج، بخشی از وظایف مهم سازمان بهزیستی است. این سازمان از مهمترین نهادهای حمایتی کشور است که در راستای تحقق آرامش، دفاع از امنیت در جامعه باید تلاش کند و حیات و پویایی آن منوط به ارائه خدمات تحت این وظایف است.

ادامه دارد . . .


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا