سیاسی

سامانه «پاکنا» بی خاصیت شده است

رضاخواه در صحن علنی:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سامانه پاکنا با هدف هماهنگی‌های لازم در پرداخت حقوق کارمندان ایجاد شد اما در چند ماه قبل تصمیماتی اتخاذ شد که این سامانه را بی خاصیت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رضاخواه در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۴ خردادماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌ها در ثبت حقوق و مزایای کارکنان خود در سامانه ثبت حقوق و دستمزد و پاکنا اظهار داشت: سامانه پاکنا با این هدف اجرایی شد که حقوق و دستمزد کارمندان دولت در آن وارد شود و هماهنگی‌های لازم در پرداخت حقوق کارمندان اتفاق بیفتد اما در چند ماه قبل تصمیماتی اتخاذ شد که این سامانه را بی خاصیت کرد.

وی بیان کرد: براساس تصمیمات اشتباهی که گرفته شد، برخی حقوق‌ها بسیار افزایش پیدا کرد. این سامانه با این هدف ایجاد شد که بین حقوق‌ها هماهنگی باشد و ما دیگر شاهد تصمیمات جزیره‌ای در پرداخت حقوق و مزایا نباشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیرعامل یکی از شرکت‌های صنعتی می‌گفت که حقوق نگهبان یک شرکت ۴۰ میلیون تومان است! این در حالی است که ما برای حقوق اعضای هیئت علمی سقف تعیین می‌کنیم که این مسئله باعث مهاجرت آنان می‌شود و این سوال پیش می‌آید که چرا حقوق اعضای هیئت علمی از نگهبان یک شرکت باید کمتر باشد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید در باره حقوق و دستمزد به صورت جزیره‌ای عمل شود، گفت: وزارت خانه‌های نفت و اقتصاد ۶۳ درصد، وزارت ورزش و جوانان ۶۷ درصد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۷۱ درصد و شهرداری‌ها ۴۱ درصد به قانون ثبت حقوق و دستمزد عمل نکرده‌اند. همچنین وزارت امور خارجه هم هیچ اقدامی در جهت ثبت حقوق و دستمزد کارکنان خود انجام نداده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا