سیاسی

سخنگوی شورای نگهبان از سامانه ارتباطات مردمی این شورا رونمایی کرد


در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان،‌ از سامانه ارتباطات مردمی به منظور توسعه ارتباطات شورای نگهبان و تعامل مردم به این شورا در حوزه‌های حقوقی و حوزه انتخابات رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،  نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان امروز (شنبه پنجم شهریور) برگزار شد.

در این نشست خبری از  سامانه ارتباطات مردمی به منظور توسعه ارتباطات شورای نگهبان و تعامل مردم به این شورا در حوزه‌های حقوقی و حوزه انتخابات رونمایی شد.

از ویژگی‌ مهم این سامانه که پل ارتباطی بین مردم و نامزدهای انتخابات با شورای نگهبان است، دریافت گزارشات مردمی و اعتراضات کاندیدای انتخاباتی می‌باشد.

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در این نشست، نظرات شورای نگهبان در خصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی، اساسنامه‌های دولت و استعلامات دیوان عدالت اداری را تشریح کرد و گفت: طی یک ماه اخیر ۳۵ استعلام از دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت.

وی  با تشریح  مصوبه اخیر شورای نگهبان افزود: طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحات انجام گرفته اکثر ایرادهای این طرح اصلاح شده و موارد کمی باقی مانده  است.

طحان‌نظیف گفت: مصوبه دیگری که بررسی شد شیوه فعالیت تشکل‌های صنفی بود که در کلیت آن مشکلی وجود نداشت ولی جزئیاتی از این مصوبه باید اصلاح شود.

سخنگوی شورای نگهبان اشاره کرد: طرح بعدی مانع‌زدایی از صنایع برق است که مغایر با قانون تشخیص داده و تایید نشد.

وی افزود : لایحه معاهده انتقال محکومان بین ایران و بلژیک بررسی شد و شورای نگهبان به این موارد ایراد شرعی دارد که باید توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود.

نظیف در ادامه تشریح مصوبات شورای نگهبان گفت: لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور در ‌مورد سازوکار تامین قیر در شورای نگهبان بررسی شد و مغایر شرع شناخته نشد.

در حال تکمیل است…..


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا