سیاسی

سخنگوی شورای نگهبان: قوانین انتخاباتی نیازمند اصلاحات جدی و جامع است

خبر خوش سخنگوی شورای نگهبان برای تولیدکنندگان حوزه مسکن و آجر در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام شد.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف در نشست خبری امروز گفت: طرح یک فوریتی استفساریه بند ط تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ در جلسه شورا بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف ادامه داد: خبر خوش دیگر این است که اصلاحیه یک بند از قانون بودجه ۱۴۰۰ به نفع تولیدکنندگان آجر و کوره‌های آجرپزی تایید شد و امیدواریم این اقدام در قیمت تمام شده مسکن هم تاثیر بگذارد. 


وی افزود: در لایحه رتبه بندی معلمان ابهاماتی وجود داشت که اگر روشن شود، به نفع فرهنگیان و معلمان عزیز است تا در اجرا با مشکلی مواجه نباشد.

وی ادامه داد: همچنین طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان با ۲ ابهام در جلسه شورای نگهبان مواجه شد که قابل رفع است؛ البته مجلس اصلاح کرده و پس از بررسی در جلسه شورای نگهبان اعلام نظر خواهیم کرد.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره اصلاح قانون انتخابات گفت: قوانین انتخاباتی ما نیازمند اصلاحات جدی و جامعی است. اصلاح ثبت‌نام‌ها، انواع تخلفات و تبلیغات، نقش آفرینی احزاب و غیره از جمله مسائلی است که باید در قانون انتخابات لحاظ شود و به دنبال اصلاحات جامع قانون انتخابات هستیم. طبیعتا باید اصلاح چنین مصوباتی از مجلس شروع شود.


وی افزود: سخاوتمندانه حاضر هستیم تجربیاتمان در حوزه انتخابات را در اختیار مجلس بگذاریم.

خبر تکمیل می شود…

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا