سیاسی

سوال و استیضاح حق نمایندگان است، اما در ۴ ماه نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد


رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه نمایندگان برای سؤال و استیضاح اختیار قانونی دارند، گفت: مشکلات زیادی از قبل باقی مانده و انتقادات نمایندگان هم عمدتاَ راجع به قبل است و نمی‌توان در عرض سه چهار ماه این مشکلات را حل کرد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش به برخی خبرها مبنی بر پیگیری استیضاح برخی وزرا از جمله وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: نمایندگان برای سؤال و استیضاح اختیار قانونی دارند، اما الان زود است که راجع به عملکرد وزرای دولت قضاوت شود.

وی تصریح کرد: مشکلات زیادی از قبل باقی مانده و انتقادات نمایندگان هم عمدتاَ راجع به قبل است و نمی‌توان در عرض سه چهار ماه این مشکلات را حل کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: انتقادات مطرح به وزارت بهداشت عمدتا مربوط به تجهیزات بیمارستانی و پروژه‌هایی است که شروع شده‌اند، اما تکمیل آنها به منابع مالی دولت و اقدام سازمان برنامه و بودجه بستگی دارد و تنها در اختیار وزیر بهداشت نیست.

شهریاری افزود: علاوه بر این، در حوزه تجهیزات پزشکی و ایجاد مراکز درمانی، در دوره قبل قول‌هایی به نمایندگان داده شده، اما تیم جدید که مسئولیت را برعهده گرفته، متوجه شده خیلی از اینها منابع ندارد و تحقق آنها زمان می‌برد.

وی تأکید کرد: بنابراین باید قدری حوصله به خرج داد و از سوی دیگر، دولت هم باید شرایط را مدیریت کند و روابطش را با مجلس توسعه دهد تا مسائل با شفافیت و تفاهم پیگیری شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، همچنین به شیوع بیماری کرونا در کشور طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: نظام سلامت همچنان درگیر مقابله با کروناست و نمی‌تواند همه انتظارات را یکجا پاسخگو باشد؛ بنابراین باید فعلا به دولت و به ویژه نظام سلامت فرصت داده شود.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا