سیاسی

شهید سلیمانی هیچ‌گاه به‌سمت دوقطبی‌سازی و دوگانه‌سازی حرکت نکرد/ دشمن پاسخ قاطعی برای حادثۀ کرمان خواهد گرفت




رئیس مجلس شورای اسلامی، در مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهید سلیمانی، که در کمتر کسی از شخصیت‌های این سطح می‌توانیم ببینیم، این بود که او هیچگاه در اقداماتش به سمت دوقطبی‌سازی و دوگانه‌سازی نه در سطح ملی حرکت کرد، و نه در سطح منطقه‌ای و جهانی گفت: حاج قاسم نماد واقعی انسجام و اصالت فرهنگی بود. درعین آنکه چهره‌ای کاملاً دینی داشت، مهم‌ترین چهرۀ ملی نیز بود و این دو مفهوم را هیچ‌گاه در مقابل یکدیگر قرار نداد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که بعد از ظهر امروز(پنجشنبه، ۱۴ دی ماه) در سالن دعای ندبه گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان‌مان در اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان، گفت: مطمئن هستم شهید سلیمانی با منشی که داشت اگر امروز بود، مردم را بر خود مقدم می‌دانست. خون گریستن بر این فاجعه نیز کم است؛ شهدایی که دیروز در کرمان به شهادت رسیدند از اقصی نقاط کشور آمده بودند که نشان می‌دهد شهید سلیمانی و شهدا زنده هستند.
 

اقدامات تروریستی دشمن ناشی از استیصال آنها است

 قالیباف با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از قاسلم سلیمانی می‌ترسد، اظهار داشت: شهید سلیمانی باقی الصالحاتی برای امت اسلامی و ملت ایران باقی گذاشت که تا جهان باقی است از آن منتفع می‌شویم. کلماتی که بر زبان شهید سلیمانی جاری می‌شد، ساده اما عمیق بود. حاج قاسم دشمنان اسلام، آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی را خطاب قرار می‌داد و می‌گفت شما به زن و بچه مردم چه کار دارید، من طرف شما هستم پس با من بجنگید!

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن زمانی که به استیصال می‌رسد دست به چنین اقداماتی می‌زند، گفت: ملت ما همواره نشان داده است که در برابر چنین جنایاتی هرگز منفعل نشده و نخواهد شد و در صراط مستقیم که راه امام شهدا و شهدا است ثابت قدم است و همانطور که شهید سلیمانی گفته است، «ما ملت امام حسینیم» و ملت امام حسین(ع) هرگز تسلیم نخواهد شد و همین ایستادگی است که شر دشمنان را از سر همه جهان اسلام خواهد کَند.

هرکس از خطوط قرمز ما عبور کند، پشیمان خواهد شد

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که ثمره خون شهدا، پیروزی است، عنوان کرد: زمانی که آتش بس شد و دفاع مقدس به پایان رسید خیلی‌ها به تمسخر به ما گفتند که ما به کربلا نرسیدیم، حزب بعث پابرجا ماند و جنایات صدام باقی است اما دیدید که راه کربلا باز شد، صدام به ذلت افتاد و حزب بعث ریشه کن شد لذا صبر، استقامت و اتحاد در این مسیر لازم است.

 قالیباف با اشاره به بیات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حادثه تروریستی کرمان، ادامه داد: دوستان و دشمنان ما بدانند که رهبری در پیام شب گذشته خود تکلیف همه را روشن کردند و امروز باید با  دقت این پیام را دریافت کرده و بدانیم که دشمن باید پاسخ محکمی در قبال این حادثه دریافت کند و بداند که هر کس از خطوط قرمز ما عبور کند، پشیمان خواهد شد.

شهید سلیمانی کشور را به سمت دوقطبی سازی نبرد

رئیس قوه مقننه ضمن مقدس شمردن گلزار شهدا و تکریم خانواده شهدا، به دو نکته مهم از مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی سربازی در رکاب مقام معظم رهبری بود و حضرت آقا به صورت مستقیم بر ایشان فرماندهی می‌کردند و همه اینها به خاطر قابلیت‌های این شهید بزرگوار بود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهید سلیمانی که در کمترین فردی در این سطح وجود دارد این است که ایشان هیچگاه در اقداماتی که انجام داد به سمت دوقطبی‌سازی و دوگانه‌سازی در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی نرفت.

وی ادامه داد: حاج قاسم نماد انسانیت بود و در عین حال که نقش مخاطره آمیزی برای دشمن داشت اما مؤمن به جمع اضداد بود یعنی در عین اینکه چهره کاملاً دینی داشت، مهم‌ترین چهره ملی کشور هم بود و در عین حال که چهره ملی بود، چهره‌ای در سطح جهان اسلام هم بود و همه این‌ها را دوقطبی نکرد و مقابل هم قرار نداد.

مخالفان شهید سلیمانی با شرمندگی بر تن پاره پاره وی گریستند

 قالیباف در ادامه با اشاره به یکی از سخنان شهید سلیمانی که گفت «باید شهید باشیم تا شهید شویم»، یادآور شد: روش و منش شهید سلیمانی به گونه‌ای بود که باعث به وجود آمدن دوگانه نمی‌شد و در عین حال که ملی ترین شخصیت است، امتی‌ترین شخصیت نیز هست؛ دل در گروی نظام دارد و می‌گوید روی قبرم بنویسد سرباز وطن. وقتی ایشان به شهادت می‌رسد همه ملت ایران و امت اسلام به پا می‌خیزند و باعث وحدت اجتماعی می‌شود تا جایی که کسانی که خلاف شهید سلیمانی شعار می‌دادند، آن روز با شرمندگی بر تن پاره پاره شهید سلیمانی گریستند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه یکی از وظایف ما در جمهوری اسلامی، صدور انقلاب اسلامی به‌عنوان مکتب قرآن و اهل بیت(ع)، نماد مبارزه با ظلم و انتظار واقعی است، گفت: ما باید در این مسیر حرکت کرده، گام برداریم و همواره در میدان باشیم. شهید سلیمانی به معنای واقعی، میدانی و عملیاتی چگونگی عزت را به جامعه و جوانان امروز آموخت.

جوانان فلسطینی توانستند با عملیات طوفان الاقصی ضربه محکمی به رژیم صهیونیستی بزنند

وی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی 75 سال اقدامات جنایت آمیز صورت داد، گفت: آنها همواره دنبال این بودند که بعد از 40 سال، دیگر چیزی از فرهنگ فلسطین، اسلام و عزت مسلمانان نباشند و با تغییر نسل به دنبال آن بودند اما شهید سلیمانی کاری کرد که صدور اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت در جای جای امت اسلامی صورت گرفت.

 قالیباف اضافه کرد: نتیجه این بود که در یک سرزمین محصور(غزه) که همانند یک زندان بدون سقف است و هیچ راهی به بیرون ندارد که یک طرف دریا و سه طرف سیم خاردار دارد، افرادی تربیت شده و فعالیت کردند که نمونه آن نیست. اگر به تاریخ جنگ‌های اعراب نگاه کنید می‌بینید که چگونه تن به ذلت دادند و صلح‌های ذلیلانه‌ای را پذیرفتند اما جوانان امروز فلسطینی با باور اسلام و انقلاب اسلامی که از تربیت شدگان امثال شهید سلیمانی هستند به گونه‌ای عمل کردند که عملیات طوفان الاقصی آنها ضربه محکمی به رژیم صهیونیستی زد که تاکنون چنین ضربه‌ای ندیده بودند.

شهید سلیمانی با مظلومیت و اقتدار به اهداف مأموریت خود در جمهوری اسلامی رسید

 وی در این بخش از سخنان خود عملکرد شهید سلیمانی را تجربیاتی برای تک تک مردم دانست و گفت: همه ما در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست، تربیت فرزندان و غیره باید ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم و باید بیاموزیم که شهید سلیمانی در عمل و در همه این ابعاد به ما درس داد. او مردی بود که بیش از 40 سال متوالی و بدون یک روز فاصله دست از مجاهدت خالصانه برنداشت و با خون دل خوردن و با مظلومیت و در عین حال با اقتدار مسیری را طی کرد و توانست به همه اهداف خود که برای انقلاب اسلامی در خصوص آن مأموریت داشت، برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه شهید سلیمانی به ما فرهنگ اخلاص را آموخت که اگر با مدیریت، تدبیر و درایت حرکت کنیم می‌توانیم آثار و برکاتی برای ملت ایران و امت اسلامی داشته باشیم، ابراز کرد: ما می‌توانیم با موفقیت، با افتخار و با عزت در دنیا زندگی کنیم و فردا در آن دنیا نیز در پیشگاه خداوند سرفراز باشیم.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا