سیاسی

شیخی: مشکل تأمین سرمایه در گردش مواد اولیه تجهیزات پزشکی سریع‌تر رفع شود


سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در جلسه این کمیسیون در مورد مواد اولیه و تجهیزات پزشکی دپو شده در گمرک و تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه و تجهیزات پزشکی مباحثی مطرح شد که با توجه به افزایش قیمت ارز، تأمین سرمایه در گردش صنایع تولیدی با مشکل مواجه شده و می‌طلبد این مشکل هر چه سریع‌تر رفع شود.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد:کمیسیون بهداشت در جلسه امروز آخرین وضعیت بودجه و ارز تخصیصی به تجهیزات پزشکی با حضور معاون توسعه وزارت بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو، مسئولان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد و گمرک بررسی کرد.

وی افزود: در ادامه این جلسه موضوع عدم تخصیص عوارض مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه از جمله شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی نیز مورد بحث قرار گرفت که خوشبختانه موضوع معافیت مواد اولیه شیرخشک از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ و حل شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: همچنین در مورد مواد اولیه و تجهیزات پزشکی دپو شده در گمرک و تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه و تجهیزات و ملزومات پزشکی مباحثی مطرح شد که با توجه به افزایش قیمت ارز، تأمین سرمایه در گردش صنایع تولیدی با مشکل مواجه شده و می‌طلبد این مشکل هر چه سریع‌تر رفع شود.

شیخی تصریح کرد: اگر رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمان مناسب ارز مناسب را به تجهیزات پزشکی اختصاص ندهند و تصمیم‌گیری درستی در این رابطه نداشته باشند، احتمال کمبود قابل توجه ملزومات پزشکی دور از انتظار نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس افزود: اعضای کمیسیون بهداشت مجلس تأکید کردند که باید به صورت عاجل مشکل کاهش عوارض مواد فوق اعمال شود تا تولیدکنندگان و واردکنندگان نسبت به ترخیص مواد اولیه اقدام کنند که شاهد کمبود و گرانی این کالاهای مهم نباشیم.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا