سیاسی

طحان‌نظیف:‌ لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای به مجلس بازگشت


سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی جامع لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در شورای نگهبان گفت: در این لایحه ابهاماتی وجود داشت که برای رفع این اشکالات و ابهامات شکلی به مجلس بازگشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری صبح امروز (شنبه ۱۷ دی) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، گزارشی از 11 طرح  و لایحه ارسال شده از مجلس و هفت اساسنامه ارسال شده از دولت، به شورای نگهبان ارائه داد.

وی با اشاره به بررسی لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی از پرداخت مالیات گفت: این لایحه در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد  بررسی قرار گرفت و مخالف شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف افزود: لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع مقدس اسلام و قانون اساسی شناخته نشد و تأیید شد.

وی بیان کرد: مصوبه مجلس درباره لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای بسیار مفصل بود که در شورای نگهبان بررسی شد. این لایحه ایرادات و ابهاماتی داشت که به مجلس شورای اسلامی جهت اصلاح، ارسال شد. البته اغلب این موارد ایرادات شکلی است و گویا در یکی از کمیسیون‌های مجلس در حال اصلاح است.

این خبر در حال تکمیل است…


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا