سیاسی

طحان‌نظیف: ۸ مصوبه مجلس و ۸ اصلاح اساسنامه ارسالی دولت در جلسات سال جدید شورای نگهبان بررسی و اعلام نظر شده است


سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به چهار ایراد شورا به طرح حمایت از گزارشگران فساد گفت: این طرح ۱۷ ماده دارد و عمده ایرادات ما به طرح در راستای حمایت از مشمول این طرح است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در اولین نشست خبری خود در سال ۱۴۰۲ گفت: ۸ مصوبه مجلس شورای اسلامی، ۸ اصلاح اساسنامه ارسالی از طرف دولت و ۸ استعلام صورت گرفته از سوی دیوان عدالت اداری در جلسات شورای نگهبان تا کنون در سال جدید بررسی و اعلام نظر شده است.

طحان نظیف در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا فروش خودرو خارج از رویه قانونی به نمایندگان مجلس تاثیری در بررسی صلاحیت‌ آنها خواهد داشت؟ گفت: هنوز در این زمینه گزارشی دریافت نکرده‌ایم؛ اما اگر خلافی صورت گرفته باشد در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوال دیگری درباره نتایج نشست مشترک شورای نگهبان با وزارت کشور گفت: در این نشست با رویکرد آسیب‌شناسی ادوار گذشته انتخابات بر تدابیر مورد نظر مقام معظم رهبری تأکید شد. اواخر سال گذشته نیز در همین راستا همایش مشترکی با دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات برگزار کردیم.

طحان نظیف تصریح کرد: طرح اصلاح آیین تشکیلات دیوان عدالت اداری ایراداتی داشت دو مورد از این ایرادات به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع و سپس به مجلس ارسال شد که پس از بررسی مجدد این طرح در مجلس و بازگشت به شورا این طرح به تایید شورای نگهبان رسید.

وی با اشاره به چهار ایراد شورا به طرح حمایت از گزارشگران فساد گفت: این طرح ۱۷ ماده دارد و عمده ایرادات ما به طرح در راستای حمایت از مشمول این طرح است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه با اصلاح موارد ایرادی در این طرح ، مجددا مصوبه را بررسی می کنیم، اضافه کرد: طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی پیش از این با ایرادات فراوانی از سوی شورا مواجه شد که با رفت و آمدها در شورا و مجلس این ایرادات در حال مرتفع شدن است و در صورت حل موارد باقی مانده، مجددا ایرادات را بررسی می کنیم.

تکمیل می شود….


آگهی
دکمه بازگشت به بالا