سیاسی

طحان نظیف: عمده اشکالات مصوبه اصلاح قانون انتخابات مجلس برطرف شده است


سخنگوی شورای نگهبان با اشاره بررسی طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس» گفت: ایرادات و ابهامات متعددی که این مصوبه داشت را به مجلس اعلام کردیم که در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان عمده اشکالات برطرف شد و صرفاً چند مورد باقی مانده که به زودی به مجلس منعکس خواهیم کرد.

به گزارش هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: از زمان برگزاری نشست خبری قبلی (23 اردیبهشت 1402) تاکنون 7 مصوبه مجلس شورای اسلامی، یک اصلاح اساسنامه ارسالی از سوی دولت و 10 استعلام صورت گرفته از سوی دیوان عدالت اداری در جلسات شورای نگهبان بررسی شده است.

وی درباره طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» گفت: اصلاح قانون انتخابات مطالبه ای بود که سال ها مطرح بود. این مصوبه در راستای سیاست های کلی انتخابات و حقوق مردم و داوطلبان تلاش هایی داشته است.

طحان نظیف تصریح کرد: اگرچه بارها به اصلاح قانون انتخابات تاکید کرده بودیم، اما این مصوبه را مانند هر مصوبه دیگری در شورای نگهبان بررسی کردیم که ایرادات و ابهامات متعددی به مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم که در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان عمده اشکالات برطرف شد و صرفاً چند مورد باقی مانده است که به زودی به مجلس منعکس خواهیم کرد.

ادامه دارد…


آگهی
دکمه بازگشت به بالا