سیاسی

طرح مجلس برای کاهش ده‌ها هزار نفری تعداد زندانیان


نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از خانواده، گفت: اجرای قانون جدید چک تاثیر زیادی در کاهش آمار زندانیان داشت و با اجرای این طرح هم سالانه ده ها هزار نفر از تعداد زندانیان کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از خانواده، گفت: اجرای قانون جدید چک تاثیر زیادی در کاهش آمار زندانیان داشته و با اجرای این طرح هم سالانه ده‌ها هزار نفر از تعداد زندانیان کاهش خواهد یافت و زوجه به حق و حقوق خودش می‌رسد.
 
وی افزود: آنچه در این طرح و در طرح‌های سابق که در نوبت بررسی صحن قرار دارند مطرح شده اگر زوج توانایی فردی در پرداخت کافی وجه دارد باید مهریه را به زوجه پرداخت کند، البته اطلاعات املاک در سامانه املاک من هم قرار دارد و منقول‌ها و نقد‌ها هم در بانک‌ها و موسسات پولی و بانکی موجود است. بنابراین بر اساس ماده ۷ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، در صورت توانایی فردی در پرداخت کافی وجه از طرف زوج، مهریه به صورت نقدی به زوجه پرداخت می‌شود.
 
نوروزی ادامه داد: البته اگر زوج توانایی فردی در پرداخت کافی وجه نداشت نمی‌توان آن را زندانی کرد و اعسار پذیرفته می‌شود مگر اینکه زوجه اثبات کند که زوج ایسار دارد بنابراین اعسارش پذیرفته نخواهد شد؛ همچنین طرح مذکور به بانوان کمک می‌کند که حقشان را بگیرند و زندگی‌ها هم پایدار خواهد شد و مهریه‌ها عندالاستطاعه نخواهد بود و مانند چک بانکی اعتبار خواهد داشت و قضات هم دیگر حکم به زندانی محکومان مهریه نمی‌دهد.

پایان پیام/
 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا