سیاسی

«عدالت محوری» دال مرکزی رویکرد ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود/ توجه به مشورت‌های نخبگانی و پرهیز از تصمیمات خلق‌الساعه

مرتضوی در صحن علنی مجلس مطرح کرد؛


به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی و در زمان دفاع از برنامه‌های خود طی سخنانی با ابلاغ سلام و پیام رئیس‌جمهور به نمایندگان گفت: با توجه به موضوعات بسیار مهمی که امروز باید در جلسه هیئت دولت مطرح می‌شد آقای رئیس‌جمهور قادر به حضور در جلسه مجلس نبوده و از این بابت از نمایندگان عذرخواهی کردند. بنده از نمایندگان موافق و مخالف و همینطور هیئت رئیسه مجلس به ویژه آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس تقدیر و تشکر ویژه دارم.

مرتضوی در ادامه اظهار داشت من روستازاده هستم و همواره به این امر افتخار کردم که شهروند جمهوری اسلامی ایران هستم و افتخار می‌کنم که در این نظام مقدس توفیق خدمت داشته باشم.

وزیر پیشنهادی کار در ادامه بیان کرد: وزارتخانه‌ای که امروز بنده حقیر به عنوان کوچکترین سرباز جمهوری اسلامی برای تصدی این وزارتخانه معرفی شدم همانطور که مخالفان محترم مطرح کردند یک وزارتخانه با اهمیت بالا و با گستردگی فراوان است. تعاونی‌ها، رفاه اجتماعی، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، اعزام نیروی کار به خارج از کشور و نظارت مناسب برای نیروهای کاری که از کشورهای همسایه در کشور ما اقامت دارند و سایر مباحث و مشکلاتی این وزارتخانه با آن مواجه است و ماموریت دارد.

وی اضافه کرد: عزیزان من! شما به نیکی بر مسائل این وزارتخانه اشرافیت دارید، اگر مشکل بیکاری که من عرض کردم، موضوع ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی را اضافه کنید، عدم انتفاع و سوددهی شرکت‌های وابسته و علاوه بر آن مشکلات آموزشی و پژوهشی در دایره این شرایط قرار دارد.

مرتضوی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اینجانب برای برون رفت از این معضلات و مشکلات رویکردهایی را تدوین کرده‌ام که به تشریح آن خواهم پرداخت. دال مرکزی رویکرد ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدالت محوری است، عدالت در تمام ماموریت‌ها و محورها و موضوع دوم مسئله محوری است؛ مسئله محوری در تدوین و اجرای تمام طرح‌ها توجه خاص به توازن منطقه‌ای و توجه به مناطق محروم و مقوله سرزمین بوده است.

وی افزود: توجه به ظرفیت‌های کارشناسی و مشاوره‌های نخبگانی به ویژه نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی و علی‌الخصوص کمیسیون‌های تخصصی به همراه توجه به تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی از جمله رویکردهای ما در وزارتخانه خواهد بود.

وزیر پیشنهادی کار همچنین گفت: تعامل مستمر و همراهی با نمایندگان مجلس از رویکردهای اساسی و مهم ماست، معتقدم که جاده ارتباط دولت با مجلس یک جاده دو طرفه است و امیدوارم که این تعامل را به صورت حداکثری انجام دهم. همچنین انتخاب تیم مدیریتی شایسته و توانمند در دستور کار خواهد بود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان و کاربرگ مطالعات دانش‌بنیان و ظرفیت جوانان از برنامه‌های دیگری است که مدنظر قرار دارد و البته در کنار این موارد توجه ویژه به برنامه‌های علمی و پرهیز از تصمیمات خلق الساعه حتما از رویکردهای جدی خواهد بود.

مرتضوی بر مبارزه با فساد تاکید کرد و ابراز داشت: مبارزه همه جانبه با فساد از جمله ماموریت‌های وزارتخانه خواهد بود و در کنار آن توجه ویژه به نظرات نمایندگان کارگران کارفرمایان و کمک دولت به کارگر، کارفرما و توسعه همکاری منطقه‌ای سایر رویکردهای خواهد بود و ما ان‌شاءالله آنها را نهادینه خواهیم کرد تا اولاً دسترسی آسان برای آحاد مردم فراهم شود و همینطور شفافیت اطلاعات وجود داشته باشد.

وی افزود: ما یک برنامه تحولی را آماده کردیم که من بسیار مشتاق بودم عزیزانی که در جایگاه مخالف صحبت کردند به نقد این برنامه‌ها می‌پرداختند اگر توانستیم اعتماد شما نمایندگان عزیز را جلب کنیم حتماً به ارتباط مستمر با نمایندگان متعهد هستیم.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا