سیاسی

عملکرد استانداری‌ها با حضور وزیر کشور بررسی شد

حدادی در تشریح جلسه کمیسیون شوراها:

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: وزیر کشور در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافت و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

علی حدادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: در جلسه امروز کمیسیون، وزیر دادگستری حضور یافت و گزارشی از عملکرد این وزارتخانه به اعضای کمیسیون ارائه کرد. همچنین در این نشست مطالبی پیرامون عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی مورد بحث قرار گرفت.

وی بیان کرد: در ادامه نشست امروز کمیسیون سوالات تعدادی از نمایندگان از وزیر کشور مورد رسیدگی قرار گرفت. سوالاتی مانند چگونگی ساختار نظارتی وزارت کشور بر عملکرد استانداری‌ها، اقدامات ستاد بحران در مدیریت سیل سال ۱۴۰۰، وضعیت کولبران در غرب کشور، تبدیل بخش به شهرستان، سازماندهی اتباع غیر ایرانی و چرایی کاهش سهمیه سوخت کامیون‌ها از سوی نمایندگان طرح شد و مقرر گردید نمایندگان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت و کشور در نشستی مشترک با اعضای کمیسیون راهکارهای حل این مسائل را بررسی کنند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: همچنین در خصوص علت دریافت عوارض غیرقانونی از مردم و کشاورزان از سوی شوراهای اسلامی روستاها سوالی مطرح شد و وزیر به معاون اجرایی خود دستور داد تا موضوع را پیگیری کرده و مانع اخذ غیرقانونی عوارض از مردم در روستاها شود.

وی ادامه داد: در نهایت برخی از نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و مقرر شد فرصت یک تا دو ماهه به وزارتخانه دهند تا موارد مورد سوال را بررسی کرده و پاسخ لازم را ارائه کند. سپس در خصوص قانع بودن پاسخ سوالات یا ارسال سوالات به صحن مجلس تصمیم گیری خواهد شد.

حدادی تاکید کرد: همچنین در نشست امروز کمیسیون ایرادات شورای نگهبان دو طرح شفافیت قوای سه گانه و طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای تصویب نهایی در صحن به هیئت رئیسه ارجاع شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا