سیاسی

فارس‌من| مطالبه مردمی برای پیگیری اتهام رشوه به مجلس و دولت/ دادستانی و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان علیرضابیگی را احضار کردند


در پی ادعای احمد علیرضابیگی نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری 75 دستگاه خودرو از سوی وزیر صمت به برخی از نمایندگان مجلس، مخاطبان سامانه تعاملی فارس‌من با ثبت پویشی با عنوان«ادعای اهدای خودرو به نمایندگان پیگیری شود» درخواست پیگیری درستی یا نادرستی این ادعا را از مجلس و قوه قضائیه دارند.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی 6 اردیبهشت در مصاحبه‌ای که با یکی از خبرگزاری‌های داخلی داشته است مدعی شده که در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی فاطمی امین وزیر صمت 75 تا ۷۰ خودرو شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته  و هیات رئیسه باید ارتباط این مساله با موضوع‌ استیضاح را مشخص کند.

کاربران فارس من: ادعای اهدای خودرو به نمایندگان پیگیری شود

در پی ادعای احمد علیرضابیگی نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری 75 دستگاه خودرو از سوی وزیر صمت به برخی از نمایندگان مجلس، مخاطبان سامانه تعاملی فارس‌من با ثبت پویشی با عنوان«ادعای اهدای خودرو به نمایندگان پیگیری شود» درخواست پیگیری درستی یا نادرستی این ادعا را از مجلس و قوه قضائیه دارند.

 

 

در متن این پویش آمده:«با توجه به ادعای علیرضا بیگی، نماینده مجلس در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی وزیر صمت مبنی بر اینکه 70 تا 75 خودروی شاسی بلند در اختیار نمایندگان قرار گرفت. ما مردم از آقای قالیباف و آقای اژه‌ای می‌‌خواهیم این ادعا را پیگیری کنند. در صورت صحت خبر با نمایندگان خودروبگیر، در صورت کذب بودن این ادعا با نماینده بازگوکننده این خبر و در صورت دروغ بودن خبر با رسانه منتشرکننده خبر قاطعانه برخورد شود.»

ماجرای این ادعا پس از رسانه ای شدن ادامه پیدا کرد

 نماینده مردم تبریز در مصاحبه‌ی دیگری سخنان خود را تکرار کرد و گفت: «بالاخره الان پرونده‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ در این مورد وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود. سوال ما از هیات رئیسه مجلس این است که بر چه مبنایی این خودروها میان جمعی از کارکنان مجلس و نیز برخی نمایندگان توزیع شده است.»

 وزارت صمت ساعتی بعد از انتشار ادعای بیگی در اطلاعیه‌ای رسمی ادعای نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره واگذاری75 خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد.
 

 

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از نخستین افرادی بود که در واکنش به ادعای احمد علیرضابیگی با انتشار پستی در توییتر نوشت:«ادعای انصراف نمایندگان از استیضاح با دریافت ماشین شاسی‌بلند نه تنها دروغ‌پردازی علیه دولت و وزیر صمت بلکه بازی با آبروی مجلس است. خلجی خواستار ورود قوه قضائیه به این ماجرا شد و از دستگاه قضا خواست تا برای صیانت از اعتبار نظام و نهادهای قانونی،بررسی این ادعا را با فوریت در دستور کار قرار دهد و با تهمت‌زنندگان و شبکه دروغ قاطعانه برخورد کند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این باره گفت: درست است که نمایندگان در اظهار نظر آزاد هستند اما نباید افترا به مسئولین کشور زده شود، اینها مسائلی است که رسانه های بیگانه از آن سواستفاده می کنند و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان لازم است به این موضوع ورود کند.

 علیرضا سلیمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی این اتهام به دولت و نمایندگان مجلس  را قویا تکذیب کرد و در این خصوص گفت: چنین اظهاراتی نه به نفع مردم است و نه به نفع نظام جمهوری اسلامی و اگر کسانی هم این خبر را به نماینده مذکور داده‌اند، اشتباه کرده‌اند و اگر سندی دارند باید ارائه کنند.

مالک شریعتی نیاسر نیز درباره  این که آقای بیگی باید درباره ادعایشان مستندات ارائه کنند گفت:  اگر قرار است نتیجه بررسی هیات نظارت بعد از ‎استیضاح وزیرصمت اعلام شود، باتوجه به تاثیر جدی اتهام وارده بر رای مثبت یا منفی نمایندگان، منطق حکم می‌کند یکشنبه قبل از ورود به استیضاح، رئیس مجلس از آقای بیگی بخواهد مستندات ارائه دهد یا عذرخواهی کند. ضروری است در صورت اثبات کذب بودن ادعای نماینده مذکور، برخورد جدی با وی صورت گیرد تا شاهد تکرار چنین ادعاهای بدون سند که حیثیت مجلس انقلابی را زیر سوال می‌برد نباشیم.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود درباره مطرح نشدن چنین پرونده‌ای در کمیسیون اصل 90 گفت: ‌سخنان این نماینده مجلس کاملا نادرست است نه تنها پرونده اهدای ۷۵ خودرو توسط فاطمی امین به نمایندگان مجلس در کمیسیون اصل نود مطرح نشده بلکه شبیه این پرونده نیز به کمیسیون نیامده است.

واکنش‌ نمایندگان و مسئولان به ادعای احمد علیرضابیگی ختم به چند توییت و مصاحبه نشد. فاطمی امین وزیرصمت به عنوان یکی از شاکیان اصلی در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور درخواست پیگیری موضوع و انجام اقدامات قضایی را از دادستان داشت.

 

در بخشی از  نامه فاطمی امین به داستان کل کشور آمده : چنین اتهام فسادی در شان دولت مردمی و مجلس انقلابی نیست؛ ‌ باتوجه به صدمه چنین اظهاراتی به اعتماد عمومی و تضعیف سرمایه اجتماعی کشور، خواهشمند است دستور فرمایید این موضوع در اسرع وقت بررسی شده و اقدامات قانونی جهت تعقیب قضایی خطاکاران انجام شود.

نظر حراست مجلس و جلسه هیات نظارت به این ادعا

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس  از ورود حراست مجلس شورای اسلامی به ماجرای ادعای واگذاری ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صمت  خبر داد و گفت: این موضوع از سوی حراست قوه مقننه مورد بررسی قرار گرفته است و کذب بودن آن مشخص شده است.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره زمان برگزاری جلسه رسیدگی به اتهام اهدای ۷۵ خودروی شاسی بلند از سوی دولت به نمایندگان گفت : سعی می‌کنیم که این جلسه قبل از جلسه استیضاح وزیر صمت برگزار شود و پیگیری ها را برای هماهنگی با اعضای هیات به منظور برگزاری این جلسه انجام می‌دهیم. با توجه به گستردگی انتشار این خبر کذب، باید برخورد مناسب با  آن صورت گیرد تا از تشویش اذهان عمومی در این باره جلوگیری شود.

دادستانی و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان علیرضابیگی را احضار کرد

آخرین اتفاق در این حوزه به احضار علیرضابیگی توسط دادستانی بر میگردد. بیگی صبح امروز در توییتی نوشت: به فضل الهی ۱۰:۳۰ صبح در دادستانی کل و‌ساعت ۱۲:۳۰ در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پاسخگو خواهم بود.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا