سیاسی

فارس من| واکنش بهادری به مطالبه 30 هزار امضایی رعایت حجاب در ادارات دولتی: خود را مکلف می‌دانیم پیشگام اجرای قانون باشیم


علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: رعایت قواعد موجود در کشور در حوزه های مختلف از جمله در موضوع پوشش، مطالبه‌ای مردمی است؛ این مساله هم که مردم از دولت انتظار دارند در عمل به قوانین پیشگام باشند انتظار به حقی است.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: نزدیک به یک سال از ابلاغ بخشنامه اجرای قانون حجاب وعفاف توسط وزارت کشور به ادارات و مراکز دولتی می‌گذرد. در قانون عفاف وحجاب مقرر شده است که مرحله اول اجرای قانون عفاف و حجاب از دستگاه‌های دولتی آغاز شود و در مراحل بعد همه جامعه را در برگیرد. سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تشریح جزئیات این اجرای این قانون گفته بود که طبق این ابلاغیه کارمندان موظف هستند حجاب را طبق شاخصه‌ها رعایت کنند و در صورت توجه نکردن به قانون ابتدا مسئول مافوق  تذکر می‌گیرد و اگر این عمل تکرار شود محکومیت مسئول حتی تا تعلیق او نیز پیش می‌رود. 
 

مطالبه 30 هزار امضایی برای رعایت قانون حجاب در ادارات

پویش‌های مردمی در سامانه تعاملی «فارس‌من» حاکی از گلایه مردم از عدم رعایت موازین شرعی حجاب در ادارات دولتی است که تا کنون بیش از 20 پویش‌ پیرامون این موضوع حدود 30 هزار امضا به خود جلب کرده است.

سردبیر پویش  «الزام به قانون حجاب در ادارات و نهادهای دولتی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی فارس می‌گوید: وقتی به بانک یا برخی از ادارات و مراکز دولتی مراجعه می‌کنیم با کارمندان خانمی روبرو می‌شویم که به طور آشکار قانون حجاب را رعایت نمی‌کنند و مروج بی‌حجابی و بی‌عفتی در اداره‌ها و جامعه هستند. پیدا بودن موی سر، کاشت ناخن وغیر… از مواردی است که در بین کارمندان رواج پیدا کرده است و هیچ کدام از مسئولان ادارات به کارمند خاطی تذکر نمی‌دهند.

در پویش دیگری که با همین موضوع ثبت شده کاربران فارس من به عدم رعایت این قانون در برخی مدارس اعتراض کردند و در متن این پویش آمده است: «بچه ها در مدرسه از معلم و معاون و مدیر درس می‌آموزند. وقتی دانش‌آموزی با ناخن کاشته و پوشش نامناسب معلم روبرو می‌شود چه توقعی می‌توان از آن دانش‌آموز برای رعایت حجاب داشت.»

 

دولت خود را مکلف می‌داند پیشگام در اجرای قوانین حجاب باشد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: رعایت قواعد موجود در کشور در حوزه های مختلف از جمله در موضوع پوشش، مطالبه‌ای مردمی است؛ این مساله هم که مردم از دولت انتظار دارند در عمل به قوانین پیشگام باشند انتظار به حقی است.

وی با بیان اینکه زمانی که موضوعی به قانون و حکم اجتماعی تبدیل می‌شود اولین مکلف آن قاعده و حکم اجتماعی دولتمردان هستند، تصریح کرد: دولت خود را مکلف می‌داند پیشگام اجرای قوانین باشد و این مساله را از خودش شروع کند و در مجموعه‌های دولتی و مجموعه هایی که خدماتی را در آنجا ارائه می‌کند پیشگام اجرای قانون باشد. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: این مطالبه به حقِ همگانی مورد تاکید دولت و شخص رئیس جمهور هم بوده است و حتما دولت در این مسیر با جدیت به پیش خواهد رفت و تکالیفی که مردم انتظار دارند را انجام خواهد داد. البته همانطور که رئیس جمهور هم اعلام کردند موضوع اساسیِ حوزه پوشش، فرهنگی و اجتماعی است که باید در خصوص آن اقدامات لازم ایجابیِ فرهنگی و اجتماعی صورت بگیرد و اولویت اساسی را به این حوزه باید داد.

انتهای پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا