سیاسی

قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی غیرقانونی است

کنعانی در نشست خبری:

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد نظامی رسمی ایران است و قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی امروز دوشنبه (۹ آبان ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ، گفت: جنایت رخ داده در حرم احمد بن موسی در شاهچراغ شیراز را از طرف خودم و همه خدمتگزاران ملت شریف ایران در دستگاه دیپلماسی محکوم می‌کنم. این جنایت متأسفانه منجر به شهادت تعدادی از شهروندان عزیز و بیگناه ایرانی شد و جمعیت زیادی هم مجروح شدند.

وی بیان کرد: این حادثه تلخ و شهادت جمعی از فرزندان ایران زمین را به محضر مقام معظم رهبری و آحاد ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و از خداوند برای خانواده‌های داغدار صبر و اجر و برای عزیزان از دست رفته علو درجات و برای مجروحان این حادثه تروریستی از خداوند شفای عاجل مسئلت می‌کنم.

کنعانی ادامه داد: قلب همه ایرانیان این روزها در ابراز همدردی و محبت با آرتین به عنوان مظهر مظلومیت تبلور یافته است. آرتین کودک معصومی است که در اوج مظلومیت با چشمان معصوم و کودکانه خود در این جنایت مرگبار شاهد از دست دادن پدر، مادر و برادر خود بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: متأسفانه کسانی که خود را مدعی باغ نشینی و دیگران را مدعی جنگل نشینی توصیف می‌کنند، در این روزها زبان به کام گرفته و سخن نمی‌گویند و حمایت از حقوق بشر و حمایت از حقوق زن و کودک را که همواره مدعی آن هستند، به فراموشی سپرده‌اند.

کنعانی تاکید کرد: اگر نقش برجسته ایران و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم تکفیری و داعشی نبود، قطعاً جامعه جهانی و همه دولت‌های مدعی حقوق بشر تا این زمان درگیر جنایات ناشی از این جریان تروریستی بودند و قطعاً نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران و نقش این سردار بزرگ ایرانی در دور کردن این تهدید بزرگ از سر جامعه جهانی در تاریخ ثبت خواهد شد و آزادگان جهان حتماً با انصاف و قضاوت عادلانه جهانی به این نگاه می‌کنند و نقش ایران و سردار ایرانی را به یاد خواهند سپرد.

وی در مورد اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع است که سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد، تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد نظامی رسمی ایران است و انجام چنین اقداماتی غیرقانونی است.

کنعانی ادامه داد: امیدوارم که هم دولت آلمان و هم دولت‌های دیگر که احیاناً قصد این اقدام را دارند به نتیجه اقدامات غیرسازنده خود توجه کنند و منافع دوجانبه خود را قربانی مصالحه سیاسی زودگذر و تصمیمات سیاسی نکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد تصمیم نیوزلند در مورد تعلیق گفتگو با ایران در مورد مسائل حقوق بشر به دلیل تحولات داخلی کشورمان، گفت: این اقدامات غیرمسئولانه، احساسی و عملاً مبتنی بر رویکرد سیاسی است.

وی با تاکید بر اینکه اروپا نباید منافع خود را به منافع آمریکا گره بزند، اظهار داشت: ایران مایل نیست که وارد یک روند تقابلی با اتحادیه اروپا شود و موضع ایران گفتگو و تعامل مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است.

در حال تکمیل

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا