سیاسی

لزوم پایه‌ریزی«اقتصاد کارآفرینی»/رفع موانع لازمه تحقق شعارسال است

کنعانی مقدم در گفتگو با مهر:

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با اشاره به توجه دولت به دانش‌بنیان شدن تولیدات و اشتغال‌آفرینی،گفت: می‌شود بنیانی را در کشور پایه‌ریزی کرد که از آن به عنوان «مدل اقتصادی کارآفرینی» یاد می‌کنم.

حسین کنعانی مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شعار سال ۱۴۰۱ که «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام گرفت، گفت: حدود ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی ریل‌گذاری کرده‌اند، نکاتی که در کلام ایشان مطرح می‌شود، فرمان است نه شعار و آنچه اعلام می‌شود باید فرمان سال خوانده شود. مردم و مسئولان نیز باید تابع این امر واجب باشند.

وی در رابطه با اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: نکاتی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده‌اند و به عنوان قانون نیز در مجلس تصویب شد، بحث اقتصاد دانش‌بنیان است. امروزه در دنیا، بالاترین ارزش تولید در محصولات دانش‌بنیان است، زیرا این محصولات با کمترین مواد اولیه و آخرین فناوری‌ و تکنولوژی‌ روز ساخته می‌شوند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها اقتصاد خود را بر اساس اقتصاد دانش‌بنیان پیش برده‌اند، گفت: کشورهایی مانند مالزی و سنگاپور از طریق اقتصاد دانش‌بنیان توانستند تحولی در این حوزه برای خود ایجاد کنند.

کنعانی مقدم درخصوص بحث اشتغال‌آفرینی که رهبر انقلاب در شعار سال به آن اشاره کردند، گفت: اگر جوانان پس از فارغ‌التحصیلی، شاغل شوند، بسیاری از مشکلات از جمله ازدواج و مسکن حل خواهد شد. اینکه این روزها به جوانان بیکار وام می‌دهیم، باعث می‌شود آن‌ها را به جوانِ بیکار بدهکار تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت به دو مسئله حیاتی دانش‌بنیان شدن تولیدات و اشتغال‌آفرینی بپردازد، می‌تواند از مشکلات اقتصادی، فشار حداکثری، تهدیدها و تحریم‌ها عبور کند، تاکید کرد: از همین طریق می‌شود بنیانی را در کشور پایه‌ریزی کرد که از آن به عنوان «مدل اقتصادی کارآفرینی» یاد می‌کنم.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: برای اجرایی کردن نکات رهبر انقلاب باید دولت، مجلس و قوه قضاییه، موانع را از سر راه بردارند و مردم نیز باید با مشارکت خود این مدل اقتصادی را محقق کنند؛ زیرا قدرت حمایتی مردم از دستورهای رهبری، فراتر از اقدامات دولت‌ها و قانون‌گذارهاست.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا