سیاسی

لغو دو طرفه روادید برای ۳۳ کشور

ضرغامی در پاسخ به مهر:

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از لغو ۲ طرفه صدور روادید با ۳۳ کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، با اشاره به عدم رعایت شأن مردم ایران در اعطای ویزای گردشگری توسط برخی سفارت‌خانه‌ها، اظهار کرد: موضوع حفظ شأن ایرانیان توسط سفارت‌خانه‌های خارجی حاضر در تهران، به صورت جدی در اداره نظارتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح است.

وی افزود: شکایت‌هایی به ما می‌رسد، به خصوص از طرف سامانه شکایاتی که داریم و این مسائل را به دستگاه‌های مربوطه به خصوص به وزارت امور خارجه منعکس می‌کنیم.

ضرغامی گفت: هرگونه برخورد ناشایست که با شأن ایرانیان در تعارض باشد و توسط سفارت‌خانه‌ها صورت بگیرد، آن‌ها را به دستگاه وزارت امور خارجه منعکس و پیگیری کرده و جلسات مشترک برگزار می‌کنیم؛ آن‌ها همه تلاش‌های لازم را انجام می‌دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: حتماً باید موقعیت و شأن ایرانی برای سفارتخانه‌ها در بالاترین سطح حفظ شود.

ضرغامی گفت: وزارت امور خارجه با زحماتی که کشیده است، نسبت به آن لیست ۳۳ کشوری که لغو روادید یک طرفه شده بود، با پیگیری‌هایی که صورت گرفت لغو دو طرفه روادید نیز انجام شده است که ان‌شاءالله در آینده، خبر دقیق را خود مقامات وزارت امور خارجه اعلام خواهند کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا