سیاسی

لغو دیدار مقام صهیونیستی با بلینکن/آغاز مراسم هفته دولت/شهادت یک مدافع حرم

مذاکرات احیای برجام/ هفته دولت/ بانکداری اسلامی/ شهادت یک مدافع حرم و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، لغو دیدار وزیر خارجه آمریکا با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پی پیشرفت مذاکرات هسته‌ای با ایران در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.
پایگاه خبری عبری روتر اعلام کرد که با توجه به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام، دیدار ایال حولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا لغو شد.
بر اساس این گزارش لغو این دیدار و برگزاری آن در سطح معاون وزیر درحالی است که تل آویو تلاش گسترده ای در راستای قانع کردن آمریکا برای عدم امضای توافق با ایران کرده است.
از طرف دیگر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نسبت به تعلل آمریکا در ارائه پاسخ به پیشنهادات ایران واکنش نشان داد و در صفحه توییترش نوشت: آمریکا عقیده دارد برخی مسائل هنوز در مذاکرات وین باقی‌مانده‌اند و به زمان بیشتری برای تشریح مواضعش درباره آن‌ها نیاز دارد. این تبدیل به یک رویه شده است؛ به محض این که تقریبا به خط پایان نزدیک می‌شویم، مشکلات جدیدی ایجاد می‌شوند. اما این دلیلی برای بدبینی نیست.
در همین ارتباط ند پرایس در یک کنفرانس خبری گفت که به طور جدی در حال بررسی نظرات ایران هستیم. در عین حال، درباره مسیری که پیش رو داریم، با اتحادیه اروپا و متحدان اروپایی‌مان در تعاملیم. این رایزنی‌ها در سطوح مختلفی انجام شده است. 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر، آمریکا برای ارائه پاسخش به اتحادیه اروپا منتظر رایزنی با مشاور امنیت داخلی رژیم اسراییل است یا نه، گفت: ما در حال انجام دادن برخی رایزنی‌ها هستیم که مواردی از آن‌ها داخلی‌اند، برخی دیگر خارجی‌اند، درباره برخی از آن‌ها صحبت کرده‌ایم و درباره برخب دیگر نه، من در جایگاهی نیستم که جزئیات تمام آن‌ها را شرح بدهم.
بنابر گزارشی از شبکه الجزیره هم جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی گفته است که بیشتر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات هسته ای ایران موافق پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام هستند.
دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.
برای جلوگیری از بدعهدی طرف های مذاکرات تضامین کافی گرفته شود
در احیای برجام نباید به دستاوردها و دانش هسته‌ای خللی وارد شود
***
همزمان با اولین روز هفته دولت،‌ رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با حضور در مرقد  بنیانگذار انقلاب اسلامی با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.
سید ابراهیم رئیسی پس از زیارت مرقد مطهر امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه امروز اگر می‌خواهیم در خط امام(ره) حرکت کنیم، مفسر این خط رهبری معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امام(ره) اجرای عدالت را اصل می‌دانست و لذا همه باید مشی عادلانه را مورد توجه قرار دهیم و به خودمان و به مجموعه‌مان اجازه ندهیم که کوچکترین تخطی از عدالت بشود چرا که آنچه مردم می‌پسندند، همین است.
در همین مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار امام با تاکید بر اینکه امروز روز حمایت بیشتر از دولت و خدمت بیشتر به ملت است، افزود: اگر خدمتی می شود مرهون تلاش همه کسانی است که در جمهوری اسلامی تلاش می کنند و اگر کاستی وجود دارد هم معلول همه کسانی است که در این مجموعه نقش دارند. خطاها، قصورها، تقصیرها و تحمیل های خارجی عواملی است که می تواند مشکلات بسیار زیاد فراهم آمده را بیشتر کند.
اخبار دیگر در این باره را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
دولت موفق بود/ کابینه به اصلاح نیاز دارد
چند نقطه قوت و ضعف دولت سیزدهم از نگاه رحیمی جهان آبادی
پرتاب چندین ماهواره‌ دیگر تا پایان سال در دستور کار است 
دولت در مذاکرات هسته‌ای از ورود به هر سیاهچاله‌ای بپرهیزد
تشکر موسوی از تیم مذاکره کننده برجام
***
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ادامه بررسی جزییات طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و در جریان این جلسه از محمد باقر قالیباف با تاکید براینکه صحیح نیست که از تریبون جمهوری اسلامی مکررا تکرار شود که بانک‌ها ربا می‌دهند، گفت: در جریان بررسی این طرح چندین بار نمایندگان این موضوع را مطرح کردند که بانک‌ها ربا می‌دهند در حالی که این حرف درست نیست، این‌که از تریبون جمهوری اسلامی در مجلس بگوییم که بانک‌ها ربا می دهند غلط است. چرا که تمام عقود و قراردادهایی که در بانک‌ها بسته می‌شوند مورد تایید شورای فقهی و شرعی است.
شهادت یکی از رزمندگان مدافع حرم حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه با انتشار اطلاعیه ای با اعلام این خبر نوشت: رزمنده مدافع حرم سردار ابوالفضل علیجانی از رزمندگان  دانشگاه علوم و فنون حضرت امیرالمومنین علیه السلام نیروی زمینی سپاه روز گذشته (دوشنبه) حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسید.
گزارش تاریخی ایسنا،‌ با عنوان “ترور حاجی در حجره” نیزهمزمان با بیست و چهارمین سالروز ترور سید اسدالله لاجوردی در بازار بزرگ تهران در سال 1377 از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.
* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز  (سه شنبه) یکم شهریور ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا