سیاسی

ماه شعبان ماه محبت و مواسات است


خطیب جمعه تهران گفت: ماه شعبان ماه مهر و محبت و مواسات است که باید قدر آن را بدانیم و از ساعات شب ها و روزهای آن با برنامه‌ریزی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: در روز جمعه که ظرفیت معنوی فوق‌العاده‌ای دارد روز آغاز ماه شعبان هم هست و این یعنی نورٌ علی نور.

وی افزود: برای از عظمت ماه شعبان همین کافیست که نسبت این ماه با پیامبر عزیز ما برای فهمیدن اسرار و لطائف و فضائل و برکات که در این ماه تعبیر شده کفایت می کند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: جایگاهی که ماه شعبان در آماده‌سازی مومنان برای ورود به ماه مبارک رمضان دارند به شدت مهم است.

حاج علی اکبری گفت: این ماه را شعبان نامیدند زیرا در این ماه شعله های گوناگون از ارزاق مادی و معنوی برای مومنان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اعمال مومنین زمانی که در محیط رحمت و رضوان الهی در این ماه قرار می‌گیرد، به عنایت و شفاعت صاحب این ماه حسنات شان پرورش پیدا کرده و مورد قبول الهی قرار می گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خداوند این ماه را شعبان نامیده چرا که ابواب گوناگون در این ماه گشوده می شود و خیرات بهشت به حراج گذاشته می شود.

حاج علی اکبری ادامه داد: البته شیطان هم در روز اول شعبان به سپاه خود دستور می‌دهد که نگذارند مومنان از این همه لطف و عنایت الهی بهره مناسبی ببرند و شجره زقوم را برای گمراه کردن مومنان و جهنمی کردن بندگان خدا، آراسته می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: در فهرست خیرات گوناگونی که به عنوان شجره طوبی در دسترس مومنین قرار گرفته اگر نماز مستحبی و روزه مستحبی هست و اگر تلاوت قرآن کریم وجود دارد با این عناوین شروع می‌شود اما یک بخش عمده مربوط به کارگشائی نسبت به سایر مومنان و خدمت رسانی به بندگان خدا اصلاح بین کسانی که با یکدیگر مشکل دارند و . . . است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ماه شعبان ماه مهر و محبت و مواسات است که باید قدر آن را بدانیم و از ساعات شب ها و روزهای آن با برنامه‌ریزی استفاده کنیم.

حاج علی اکبری ادامه داد: در این ماه، خدای متعال شخصیت پیامبر، امام حسین (ع) و حضرت عباس علیه السلام را به بشریت تحویل داد و حضرت علی اکبر و … تقدیم شده و درخشش انوار نبوی در زندگی مومنان از برکات ماه شعبان است و شب نیمه این ماه میلاد امید همه انبیا اولیا سال ها و مستضعفان عالم یعنی وجود بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

ادامه دارد . . .


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا