سیاسی

مجلس به شعار شفافیت عمل کرده است

عمویی در گفتگو با مهر:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به شعار شفافیت عمل کرده و نزدیک به یک سال است که ۲۵۰ نفر از نمایندگان آرای خود را شفاف کرده‌اند.

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مجلس یازدهم در موضوع شفافیت گام اصلی خود را برداشت، گفت: مجلس یازدهم طرح شفافیت قوای سه‌گانه را تصویب کرد که مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان تأیید شد، اما در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه ایراداتی وارد شد.

وی ادامه داد: حرف ما آن است که شفافیت نه فقط برای مجلس بلکه برای همه دستگاه‌های کشور در چارچوب قانون می‌تواند مفید باشد، در عین حال مجلس برای آنکه ثابت کند در این موضوع اراده جدی دارد، به شفافیت عمل کرد.

عمویی بیان کرد: شفافیت آرا در حال حاضر توسط بیش از ۲۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی به صورت داوطلبانه انجام می‌شود و در سایت مجلس امکان دسترسی به آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد. مردم می‌توانند با مراجعه به سایت مجلس مشاهده کنند که نماینده آنان در موضوعات مختلف و به هر پیشنهاد و ماده قانونی چه رأیی داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این جهت، مجلس شورای اسلامی به شعار شفافیت عمل کرد و شفافیت را برای خودش به صورت داوطلبانه پیش از آنکه طرح شفافیت قوای سه‌گانه تأیید و ابلاغ شود، در یک سال گذشته انجام داده است.

عمویی اظهار داشت: شفافیت یکی از راهبردهای کلانی است که می‌تواند به نفع همه نهادهای کشور از جمله دولت و سایر دستگاه‌ها باشد.

وی در واکنش به ادعای برخی از افراد و جریان‌های سیاسی مبنی بر اینکه مجلس یازدهم با تعمیم شفافیت به سایر نهادها به دنبال آن بود که طرح شفافیت به جایی نرسد و تبدیل به قانون نشود، گفت: نظر ما آن است که شفافیت به درد همه می‌خورد و از این جهت مدافع اصل شفافیت هستیم.

عمویی تصریح کرد: برای آنکه مجلس متهم نشود که می‌خواهد با درگیر کردن مابقی نهادها و دستگاه‌ها از مسئولیت خودش فرار کند، ۲۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نزدیک به یک سال است که آرای خود را شفاف کرده‌اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا