سیاسی

مجمع دانشگاهیان انقلاب: دولت با خارج‌کردن بانیان وضع موجود از مسئولیت‌ها، چرخه مدیران تحول‌گرا را کامل کند


مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای از دولت سیزدهم خواست در سال جدید با خارج کردن بانیان وضع موجود از مسئولیت‌های کلیدی و جایگزین کردن نیروهای کارآمد، چرخه کاملی از مدیریت تحول‌گرا را مستقر کند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت سیزدهم با روشمندی شفاف، توأم با عقلانیت انقلابی، در همه سطوح مدیریتی از افراد شایسته و کاردان استفاده کند و با خارج کردن بانیان وضع موجود از مسئولیت‌های کلیدی، هرچه زودتر چرخه کاملی از مدیریت تحول‌گرا را مستقر کند.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و عزیز ایران!

«یکصد سال» گذشت و اینک دروازه «قرن جدید» به روی ما گشوده شده است؛ آنان که تاریخ را نخوانند، آینده را می‌بازند؛ و آنان که از گذشته خویش آگاه باشند تمدنی نوین می‌آفرینند. باید بکوشیم بی‌آنکه خود عبرت آیندگان باشیم از پیشینیان عبرت بگیریم.

سده‌ای که گذشت برای ایرانیان مالامال از رنج‌ها و خوشی‌ها، شکست‌ها و پیشرفت‌ها، حادثه‌ها و تلاطم‌ها بوده است؛ قرنی که با حکمرانی چکمه‌پوشان و دیکتاتوری پهلوی آغاز شد و در طول نیم‌قرن، با استعمار شیطان‌صفتانه آمریکا و انگلیس، فرصت‌های طلایی این آب‌وخاک از دست رفت، خون‌ها بر زمین ریخت و با ظلم‌ و بیداد، قلب محرومان و مستضعفان از تپش ایستاد؛ و ثمره استبداد سیاه آن شد که ایران تاریخ‌آفرین در کوره‌راه‌های تمدن و در وادادگی مظاهر غرب، زمینگیر شد.

اما در میانه قرن رنج‌ها و شوق‌ها، نور تابان انقلاب چشمان این سرزمین را روشن ساخت و ندای «پیر خمین» قلب فسرده مردمان را به «حیات طیبه» دعوت کرد که «رَبنا إننا سَمِعنا مُنادیًا یُنادی للإیمان أَن آمِنُوا بِربکُم فآمنا»؛ و اینک در چله دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نظاره‌گران تاریخ به انتظار نشسته‌اند که این حرکت مسیحایی چه عاقبتی را رقم خواهد زد؟

دشمنی دشمنان از هر روز بیشتر و مقاومت مردمان از هرزمان عمیق‌تر و هوشمندتر شده است. پیشرفت‌های فراوان به ید بیضای انقلاب رقم خورده است.

سنگرهای علمی یکی پس از دیگری فتح شده است و جوانان باانگیزه و مؤمن آماده ورود به میدان نبرد شده‌اند. چندی است که فرمان «جهاد تبیین» صادر شده و «سید خراسانی» فرمان آتش به اختیار و ورود به جنگ ترکیبی هزار خنجر را صادر کرده است.

دانشگاه و دانشگاهیان، میدان‌دار تحولات آینده هستند و بار سنگین ساخت «تمدن نوین ایرانی اسلامی» بیش از هر قشر و گروه، متوجه علم‌ورزان انقلابی و متخصصان متعهد است. قرن جدید برای ما قرن رسیدن به مطلوب‌ها، پر کردن فاصله‌ها و شکاف‌ها و اثبات کارآمدی نظام مقدس اسلامی است.

ملت شریف ایران! دولتمردان، دانشگاهیان و نخبگان ایران اسلامی!

در برهه حساس کنونی که آغاز قرنی پرماجرا و سرنوشت ساز است، دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، تکلیف سنگینی بر دوش دارد؛ دولتی مردم‌پایه که از بدو تشکیل تاکنون امیدهای بسیاری بر دل مردمان رنج‌دیده و منتظر، نوید داده است؛ طعم شیرینی از حکمرانی متواضعانه و مدیریت جهادی را به کام‌ها چشانده است؛ اما همزمان با حجم سنگینی از گرفتاری‌ها و سوءتدبیرهای به یادمانده از دولت پیشین، مواجه شده و در هنگامه ستیز قدرت‌ها در معادلات جهانی، با سختی‌ها و هجمه‌های فراوانی روبرو شده است.

پس بر دولت لازم است در کنار تلاش‌های روزافزون و طراحی‌های هوشمندانه، نسبت به برخی آسیب‌ها و نقیصه‌های موجود، قاطعیت به خرج داده و هرچه سریعتر نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام نماید؛ از جمله به سامان رساندن وعده‌های کلان خود در ایام مبارزات انتخاباتی نظیر: طرح جهش مسکن، اصلاح بورس، وضعیت مالیات، پیشرفته‌سازی صنعت خودرو، بازآفرینی زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی، شبکه‌سازی نخبگان و به‌کارگیری جوانان متخصص و متعهد…؛ و از همه مهم‌تر در مقطع کنونی مهار گرانی کمرشکن که هر روز آسیب‌های بیشتری به عامه مردم وارد می‌آورد، باید در دستور کار وزرا و مدیران ارشد باشد.

در همین رابطه انتظار می‌رود دولت با جدیت از انتصابات سفارشی پرهیز کند و با روشمندی شفاف، توأم با عقلانیت انقلابی، در همه سطوح مدیریتی از افراد شایسته و کاردان استفاده کند و با خارج نمودن بانیان وضع موجود از مسئولیت‌های کلیدی، هرچه زودتر چرخه کاملی از مدیریت تحول‌گرا مستقر گردد.

لازم است دولت مستقر، در تمام احوال امید و نشاط را به عامه مردم بازگرداند و با نمایش الگوی جذابی از کارآمدی نظام، خدمت به محرومان و مستضفعان را سرلوحه برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان خود قرار دهد تا با بسط و توسعه عدالت، شکاف طبقانی موجود و فاصله مهیب فقیر و غنا ترمیم گردد.

انتشار «سند تحول دولت مردمی برای ایران قوی»، گامی مهم و کارساز توسط ریاست محترم جمهوری است که لازم است با انتشار «اسناد پیوست» در سطوح وزارتخانه‌ها و مدیریت‌های کلان کشور، هرچه زودتر تکمیل شود تا به طور شفاف، هردستگاه افق‌های کاری و چشم‌اندازهای روشن مأموریتی خود را برای مردم تصویر کند و با گام‌بندی اجرایی و دقیق نسبت به پیشبرد شعارهای دولت در دستگاه مربوطه پاسخگو باشد.

«مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی» بر خود تکلیف می‌داند که در آغازین سال قرن جدید – سال 1401 هجری شمسی – با تمام تلاش و با همت مضاعف، نقش انقلابی و علمی خود را ایفا کرده و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) و وفاداری به آرمان‌های امام و شهدا، با جریان‌سازی میان نخبگان و نگاهی متفکرانه و منتقدانه به روندها و روش‌ها، بازوی قابل‌اعتماد انقلاب در پیشبرد اهداف علمی و فرهنگ باشد؛ ان‌شاءالله. پس برای این جهاد آماده باشیم که خداوند به جهادگران وعده نصر و پیروزی داده است: «أَلا إِنَّ نَصرَ اللَّه قَریب».

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی (مدا)

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا