سیاسی

مخبر: دانشجویان منطبق با مهارت‌های مورد نیاز بازار تربیت شوند


معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: فارغ التحصیلان مقاطع بالای دانشگاه‌ها بعضا از مهارت و تخصص مورد نیاز برخوردار نیستند و باید دانشجو منطبق با مهارت های مورد نیاز بازار تربیت شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه (7 اردیبهشت) در جلسه‌ای که با شورای اتحادیه دانشگاه های غیردولتی برگزار شد ضمن اشاره به اهمیت یادگیری مهارت و تخصص در کنار آموزش در نظام آموزش عالی کشور تصریح کرد: فارغ التحصیلان مقاطع بالای دانشگاه ها بعضا از مهارت و تخصص مورد نیاز برخوردار نیستند که این امر یکی از مشکلات ساختار آموزش عالی کشور است و باید دانشجو منطبق با مهارت های مورد نیاز بازار تربیت شود.

وی فعالیت مؤسسات و دانشگاه‌های غیردولتی در نظام آموزش عالی کشور را نماد مردمی سازی و حضور مؤثر بخش خصوصی برشمرد و تأکید کرد: پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور در گرو سپردن نظام آموزشی و مهارتی به مردم است.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که با حضور دبیر کل، اعضای شورای مرکزی و رؤسای مناطق ده گانه دانشگاه های غیردولتی از سراسر کشور و مسئولان مربوطه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: آموزش همراه با مهارت مبتنی بر رفع نیازهای اساسی و اولویت های کشور حائز اهمیت اساسی است که باید با یک برنامه آینده پژوهی و تشخیص و پیش بینی نیازهای آتی، نظام آموزشی و رشته تحصیلی به وجود آید.

وی افزود: ضرورت دارد دانشگاه های غیردولتی با توجه به نیازهای بومی و محلی مناطق فعالیت خود ارتقای آموزشی و مهارتی خود را به حدی گسترش دهند که مدیران دولتی و بخش خصوصی هر ناحیه، نیازمند فارغ التحصیلان این دانشگاه ها باشند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا