سیاسی

مدیران ناکارآمد باید جایگاه خود را برای کارآمدان ترک کنند

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری تاکید کرد:مدیران ناکارآمدی که توان خدمت‌رسانی ندارند، باید جایگاه خود را برای کارآمدان ترک کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام احمد صالحی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: قطعا مدیریت بدون اطلاع‌رسانی نمی‌تواند اعتماد لازم در میان مردم را ایجاد کند تا فضای امید و نشاط در جامعه محقق شود.

وی افزود: دولت سیزدهم که نام مقدس «مردم» را در کنار خود دارد و آن را مدال افتخار می‌داند، مردم‌گرایی و مردم‌محوری را در تمامی گام‌های خود لحاظ می‌کند. رییس‌جمهور از ابتدایی‌ترین روز آغاز به کار خود در میان مردم بوده است.

صالحی تاکید کرد: بسیاری از دولت‌ها به مرور زمان از مردم و ولایت دور می‌شوند و نگاه ولایت‌مدارانه آنها کم می‌شود. تفاوت این دولت با همه دولت‌های قبل این است که ولایت‌مداری خود را ثابت کرده است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری ادامه داد: مردم‌داری نکته مهم و ویژگی برجسته دیگر دولت سیزدهم است و اهمیت به مردم در تمامی لایه‌های مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: دولت با نگاه شناخت مسئله، پیگیری و حل آن به کار ورود کرده و این موضوع را در سفرهای استانی نشان داده که به دنبال رفع مشکلات و معضلات مردم است. این دولت در حوادث مختلف همچون سیل و زلزله پا به پای مردم حضور داشته است. اینطور نبوده که پشت میز بنشیند و بخواهد از دور نظاره‌گر مشکلات مردم باشد.

صالحی یادآور شد: اعتمادسازی مدیران برای رضایتمندی مردم، خط قرمز این دولت است، باید به سمت رضایتمندی و اعتمادسازی برویم.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری اظهار کرد: تعامل و همکاری دولت با مخالفان خود بی‌سابقه است. این دولت از بداخلاقی‌، بگومگوهای سیاسی، حاشیه‌های بی‌فایده و ایجاد دوقطبی‌های کاذب پرهیز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این بوده که در سفرهای استانی نگاه حل مسئله را داشته باشیم، تصریح کرد: بدون این امر که مشکلات مردم رصد و حل و پایش شود ظلم به مردم است. ما از بعد تبلیغاتی دادن به این سفرها به شدت پرهیز کرده‌ایم.

صالحی ادامه داد: سفرهای استانی معمولاً در آخر هفته‌ها و صبح زود آغاز می‌شود تا بار ترافیک برای روزهای کاری نداشته باشد و مانع از انجام امور روزمره مردم نشود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری تاکید کرد: ما تلاش کردیم که مواردی که از سوی مردم در این سفرها مطرح می‌شود به بهترین شکل پاسخ داده شود. نامه‌های مردمی در خود مراکز استان‌ها بازبینی، ثبت و گزارش می‌شود و برای شخص ارسال‌کننده نامه کد رهگیری می‌رود.

وی یادآور شد: بسیاری از مشکلاتی که مردم با آن مواجهند و این شرمندگی که ما در شهر کرد و همدان در زمینه آب شرب داریم برمی‌گردد به پروژه‌هایی که ۱۳ سال پیش مطرح شده، اما تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و در دولت سیزدهم چنین پروژه‌هایی که عام‌الابتلاء است پیگیری شود و در اولویت باشد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با اشاره به میزان پاسخ‌گویی دولت به درخواست‌های مردمی در سفرهای استانی اظهار کرد: ما ۱۶ برابر شدن درخواست‌های مردم و مطالبات آنها نسبت به سایر دولت‌ها را در این دولت شاهدیم و این به دلیل امیدی است که مردم به حل مشکلات و پاسخ‌گویی به آن از سوی دولت دارند.

صالحی ادامه داد: استان خوزستان خواستار مساعدت مالی تسهیلات بانکی و اشتغال بود که ۹۴ درصد انجام شده درخواست‌های سیستان و بلوچستان هم همین موارد بوده که ۹۳ انجام شده است.

وی افزود: در خراسان جنوبی و استان ایلام هم درخواست‌های مشابهی بوده که در آن‌ها هم بیش از ۹۰ درصد موارد انجام شده‌اند.

صالحی تاکید کرد: اینکه بتوانیم به سمت اعتمادسازی و تعامل با همه مردم برویم و حتی با مخالفان خود در جامعه ارتباط داشته باشیم از رویکردهای دولت است. حاشیه‌سازی برای جامعه و دولت خط قرمز نظام جمهوری اسلامی و همچنین دولت سیزدهم است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری گفت: انتخاب مدیر لایق از دیگر خطوط قرمز دولت سیزدهم است. مهم‌تر از احترام به افراد، این است که به دولت، نظام و مردم احترام بگذاریم. احترامی که بتواند سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی را ایجاد کند. بنابراین با کمال احترام مدیران ناکارآمدی که توان خدمت‌رسانی ندارند، باید جایگاه خود را برای کارآمدان ترک کنند.

وی تصریح کرد: هیچ مسئولی نمی‌تواند در دولت سیزدهم خود را از پاسخگویی به مردم مبرا بداند. پاسخ به مردم باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد. باید با مردم صادقانه صحبت کنیم، اگر مشکلی در مسیر خدمت به مردم داریم آن را شفاف و صادقانه برای مردم بگوییم. رویکرد بیان صادقانه، گزارش صریح، مبتنی بر واقعیت و به دور از زیاده‌گویی در دستور کار این دولت است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مردم محرم نظام و مسئولان هستند، تصریح کرد: دولت سیزدهم برای گفتن «ببخشید»، عذرخواهی کردن و بیان اینکه «به دلایلی نتوانسته‌ام به وظیفه خود درست عمل کنم»؛ سختی ندارد.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا