سیاسی

مدیریت شهری باید منجر به افزایش سرمایه اجتماعی شود

وحیدی در نشست هم اندیشی استانداران:

وزیر کشور گفت: باید قالب‌ها را عوض کنیم و اگر لازم است آنها تغییر دهیم، زیرا آنچه مهم است هدف است و فرم و قالب‌ها صرفاً یک وسیله است؛ هدف اصلی افزایش سرمایه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز در نخستین نشست هم اندیشی استانداران و شهرداران در تالار بزرگ وزارت کشور در خصوص بهبود و تعالی حکمرانی شهری، گفت: برای اینکه مهمترین مسائل را در حوزه شهرها مورد بحث و گفتگو و بررسی قرار دهیم باید با یک کار دسته جمعی به کمک مدیران شهری این کار را انجام دهیم تا شرایط شهری را به گونه‌ای پیش ببریم که منجر به افزایش سرمایه اجتماعی در سطح جامعه شود و این موضوعی است که با تکیه بر تحول بر مدیریت شهری امکان پذیر است.

وی در حضور استانداران و مدیران کلانشهرهای کشور، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی یعنی افزایش رضایت، مشارکت، اعتماد و اجماع عمومی که اینها از مؤلفه‌های مهم در این زمینه محسوب می‌شود.

وحیدی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی محور بحث است، بیان کرد: این حوزه دارای ۳ بخش است بخش اول رابطه مردم و دولت، بخش دوم رابطه دولت و مردم و بخش سوم رابطه مردم با مردم که این سه در حکمرانی‌های مختلف محسوب می‌شوند.

وزیر کشور تاکید کرد: باید نقش طرف‌های این اضلاع را تبیین کرد و روشن ساخت و این نشست فارغ از ذهنیت‌های موجود باید به تحول بیندیشد. باید قالب‌ها را عوض کنیم و اگر لازم است آنها تغییر دهیم، زیرا آنچه مهم است هدف است و فرم و قالب‌ها صرفاً یک وسیله است؛ هدف اصلی افزایش سرمایه اجتماعی است.

در حال تکمیل…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا