سیاسی

مدیر جهادی از نوع نگاه به مردم مشخص می‌شود/ مشکل فرودگاه حل شده است

ایسنا/قم وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی بهتر استفاده شود، عنوان کرد: اگر این مجموعه‌های مردمی شکل بگیرند قدرت بسیار بیش‌تری نسبت به دولت خواهند داشت چراکه اساس کارشان مردم و متکی به خود مردم هستند.

سید محمد تقی شاهچراغی عصر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه طی سفر رئیس جمهور به قم برخی از پروژه‌های اصلی و مهم در قم مورد بازدید قرار گرفت، اظهار کرد: در مجموع در این سفر ۱۵۸ مصوبه دارد که اگر مصوبه‌های مشترک را فاکتور بگیریم به ۱۴۱ مصوبه خواهیم رسید.
وی با بیان اینکه برای برخی از اقدامات نیازمند چند مجوز بودیم، عنوان کرد: یکی از این مجوزها تخصیص چند قطعه زمین برای حل برخی از مشکلات است که اگر ارزش ریالی آن را حساب کنیم بسیار مفیدتر از این مصوبه‌ها بوده است.
استاندار قم با بیان اینکه در مجموع حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه اعتباری برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جدول شده است، مطرح کرد: غیر از این نیز یک اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در حوزه اشتغال و کسب و کار خانگی در سال گذشته نیز تصویب شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات ریالی در حوزه‌های مختلف برای بانک‌ها پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: اساسا توافق ما در سفر دولت بر این بود که مصوبات به گونه‌ای باشد که دولت سیزدهم بتواند آن‌ها را به نتیجه برساند و یا تعیین تکلیف شود.
شاهچراغی از پروژه‌های فرودگاه، مترو و منوریل یاد کرد و گفت: در این پروژه‌ها که امروز مردم قم بشدت پیگیر آن‌ها هستند، دستگاه‌های متعددی درگیر هستند و مانند فرودگاه قم کار حقوقی شده است.
وی با تاکید بر اینکه فرودگاه قم رفع توقیف و رفع پلمب شده است، تصریح کرد: تکلیف مونوریل قم با مشارکت استانداری و وزارت کشور طی مدت ۶ ماه کارشناسی و مشخص خواهد شد.
استاندار قم با بیان اینکه از ابتدای فعالیت در استانداری قم بدنبال تغییر مدیران نبوده‌ایم، یادآور شد: مدیری که بتواند با اراده و نسبت به گره‌گشایی مردم مصمم باشد مورد تایید استانداری خواهد بود چراکه بخش عمده مشکلات مردم در خود استان برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در مواردی تغییر مدیران مانند یک جریان تازه خواهد بود که برخی از مشکلات را برطرف خواهد کرد، بیان کرد: مهاجرت نیز یک پدیده طبیعی است ولی از نظر مجموعه استانداری هر شخصی که در این استان زندگی می‌کند شهروند قم است و باید از خدمات بهره‌مند شود.
شاهچراغی با بیان اینکه تمرکز ما بر روی موضوعات اجتماعی و فرهنگی و مشکلات مردم است، اظهار داشت: در تلاش هستیم با یک هماهنگی و تطبیق در حوزه فرهنگی از موازی کاری جلوگیری کنیم که در این راستا حوزه علمیه از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی بهتر استفاده شود، عنوان کرد: اگر این مجموعه‌های مردمی شکل بگیرند قدرت بسیار بیش‌تری نسبت به دولت خواهند داشت چراکه اساس کارشان مردم و متکی به خود مردم هستند.
استاندار قم اضافه کرد: استان قم از نظر فرهنگی ظرفیت بسیار بالایی از نظر نیروی انسانی و تاریخچه فرهنگی برخوردار است و امروز بدنبال واردکردن دستگاه‌های فرهنگی ذیل دولت و همچنین استفاده از ظرفیت حوزه علمیه هستیم.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم بهره‌مندی ما از اعتبارات بیش از گذشته باشد، مطرح کرد: کار جهادی الزاما برای گروه جهادی نیست، بلکه مدیر هم باید جهادی باشد؛ همچنین عملکرد جهادی به معنای کار تمام وقت نیست بلکه نوع نگاه به مردم در راس امور قرار دارد.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا