سیاسی

مردم ایران اسلامی ظرفیت تحول در جهان را دارند

آیت الله میرباقری شاهرودی:

شاهرود- نماینده مردم استان سمنان در خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم ایران اسلامی ظرفیت تحول در جهان را دارند، گفت: این ملت می‌تواند رؤیای آمریکایی را به توقعات عصر ظهور بدل سازد.

آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، در آستانه انتخابات بیان کرد: یکی از مشخصات جریان انقلاب این است که حتماً دغدغه حل مسائل جاری کشور را در شرایط پیچیده مرتبط با مسائل مرتبط با جهان و گذشته تاریخی خودمان داشته و حتی به شدت هم اهتمام به آن دارد اما به سمت آرمانی حرکت می‌کند که به تعبیر امام (ره) حکومت جهانی اسلام و انقلاب جهانی اسلام و اقتدار جهانی اسلام است.

وی افزود: به عبارت دیگر جریان انقلاب آرمان‌های بزرگی مانند عصر ظهور، عدالت جهانی، امنیت، کرامت بشریت و … که ذیل انبیا تعریف می‌شود را دنبال و مردم را از آنها آگاه می‌سازد و بعد دنبال تحقق آن‌ها در تراز ملی هم خواهد بود.

هرگز نباید تراز ملی را قربانی تراز جهانی کرد

استاد خارج فقه حوزه و نماینده مردم استان سمنان در خبرگان رهبری همچنین با بیان اینکه هرگز نباید تراز ملی را قربانی تراز جهانی کرد، بیان داشت: نمی‌شود دنبال عدالت جهانی از طریق نفی عدالت در داخل کشورمان بود و این یکی از مهمترین آرمان‌های جریان انقلابی کشورمان است.

آیت الله میرباقری شاهرودی با اشاره به اینکه در تفکر جریان انقلاب باید تعاملی بین تراز ملی و بین المللی آرمان‌ها باشد که البته خیلی روشن است، تاکید کرد: ملتی که می‌خواهد پرچم دار تحول جهانی به سمت آرمان‌های اساسی انبیا باشد باید ملتی فداکار و ایثارگر باشند.

وی همچنین با بیان اینکه امام راحل (ره) فرمودند که این ملت راه را خودشان انتخاب و هزینه آن را هم می‌دهند، به همین امر اشاره دارد، افزود: مردم ایران اسلامی ظرفیت برای تحول در جهان دارند و این ملت می‌تواند رؤیای آمریکایی را به توقعات عصر ظهور بدل سازد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا