سیاسی

مردم با مشارکت گسترده، فردی اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند

محمودی در گفتگو با مهر:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید با حضور گسترده خود پای صندوق‌های رأی، فردی اصلح را برای سکان مهم ریاست‌جمهوری کشور انتخاب کنند.

سید مرتضی محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: جایگاه رفیع شورای نگهبان به صورت مصرح در قانون اساسی آمده است و بر این اساس باید همه ارکان کشور به تصمیمات این شورا تمکین کنند.

وی ادامه داد: در جریان برگزاری هر انتخاباتی در کشورمان، یکی از ارکان مهم نظارتی و تصمیم‌گیری درباره صلاحیت داوطلبان انتخابات، شورای نگهبان است و بر این اساس، تمکین به تصمیمات شورای نگهبان بسیار مهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصمیمات شورای نگهبان بر اساس شرع و قانون است و اعضای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها اصلاً توجه نمی‌کنند که داوطلبان به لحاظ سیاسی و حزبی چه پیشینه‌ای دارند.

محمودی با اشاره به حضور سلایق مختلف سیاسی در بین کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: موید این مسئله و فراجناحی نگاه کردن شورای نگهبان به وضعیت داوطلبان در هر انتخاباتی آن است که همگی دیدیم که در ادوار مختلف انتخابات، همه سلایق حضور داشتند.

وی متذکر شد: در دوره‌های مختلف و انتخابات‌های متعددی که تاکنون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده است، شاهد بودیم که همه سلایق سیاسی در تصمیمات شورای نگهبان مورد توجه قرار گرفتند. در دوره‌های مختلف، مسئولیت‌های کشور به واسطه تصمیماتی که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات گرفته و البته با رأی مردم، به جریان‌های مختلف سیاسی داده شده است و همیشه قدرت در دست یک طیف یا جریان خاص سیاسی در کشورمان نبوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شورای نگهبان با بررسی دقیق وضعیت داوطلبان نامزدی در هر انتخاباتی، آنان را به مردم معرفی می‌کند و در ادوار مختلف دیدیم که کاملاً چرخش مدیریت بر اساس رأی مردم اتفاق افتاده است، به گونه‌ای که یک دوره اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات شدند، یک دوره اعتدال‌گرایان روی کار آمدند و در دوره‌ای دیگر اصولگرایان پیروز شدند.

محمودی تاکید کرد: این مسائل به خوبی نشان دهنده آن است که شورای نگهبان هیچ گاه در بررسی صلاحیت داوطلبان هیچ انتخاباتی نگاه سیاسی و حزبی ندارد و بر اساس قانون اساسی عمل می‌کند. در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم نامزدهایی از همه جریان‌های سیاسی کشور حضور دارند و مردم می‌توانند نامزد مورد نظر خود را از بین این گزینه‌ها انتخاب کنند.

وی گفت: جای تأسف دارد که عده‌ای در همه ادوار انتخابات به شورای نگهبان هجمه وارد می‌کنند و می‌گویند که شورای نگهبان، ترکیب انتخابات را مهندسی می‌کند. این اظهارات به هیچ وجه سندیت ندارد چرا که این فضاسازی‌ها از سوی رسانه‌های معاند و فرصت‌طلبانی مطرح می‌شود که به دنبال بر هم زدن آرامش جامعه هستند اما مردم ما به خوبی نشان دادند که همواره پای نظام و انقلاب هستند و به معاندان داخلی و خارجی اجازه نمی‌دهند آرامش کشور را بر هم بزنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ما به خوبی به این مسئله واقف هستند که باید با حضور گسترده خود پای صندوق‌های رأی، فردی اصلح را برای سکان مهم ریاست جمهوری کشور انتخاب کنند تا بتواند مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی حل و فصل کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا