سیاسی

مصوبه برگزاری انتخابات تناسبی در تهران اصلاح شد

جوکار در تشریح جلسه کمیسیون شوراها:

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: امروز ایرادات شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه مجلس درباره برگزاری انتخابات تناسبی در تهران را مرتفع کردیم.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، اظهار داشت: مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویب کرده بود که انتخابات تهران به صورت تناسبی برگزار شود.

وی بیان کرد: اخیراً هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی به این مصوبه گرفته بود که ما در جلسه امروز کمیسیون شوراها اصلاحات لازم را در این مصوبه اعمال کردیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق مصوبه امروز کمیسیون شوراها، انتخابات مجلس در تهران به صورت تناسبی برگزار خواهد شد و ما ایرادات شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این مصوبه را مرتفع کردیم.

جوکار متذکر شد: روز گذشته این ماده از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی حذف شده بود، اما امروز جمعی از نمایندگان درخواست دادند که موضوع برگزاری انتخابات تناسبی در تهران مجدداً در کمیسیون بحث و بررسی شود.

وی اظهار داشت: ما با رفع ایراداتی که شورای نگهبان و هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه گرفته بودند، آن را به تصویب رساندیم و اصلاحات لازم در این مصوبه اعمال شد. البته این مصوبه باید در صحن مجلس هم بررسی شود و در صورت تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان لازم‌الاجرا خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا