سیاسی

مصوبه تلفیق برنامه هفتم درباره تسویه بدهی صندوق‌های بیمه‌ای عشایر و روستائیان


اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مصوبه‌ای، دولت را مکلف کردند در طول سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه بدهی خود را به صندوق‌های بیمه‌ای عشایر و روستائیان و تأمین اجتماعی پرداخت کند.

فاطمه رحمانی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به جزئیاتی از نشست امروز(شنبه، 14 مرداد 1402) این کمیسیون، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در مصوبه خود دولت را مکلف کردند تا در طول سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه بدهی خود به صندوق‌های بیمه‌ای عشایر و روستائیان و تأمین اجتماعی پرداخت کند.

وی افزود: براساس این مصوبه، دولت باید در هر یک از سال‌های اجرایی برنامه هفتم توسعه، به‌منظور جبران ناترازی بودجه صندوق‌های بیمه‌ای روستائیان و تأمین اجتماعی، ۲۰ درصد از بدیهی خود به این صندوق‌ها را پرداخت کند.

 رحمانی اظهار کرد: همچنین اعضای کمیسیون مصوب کردند که کارفرمایانی که پوشش بیمه‌ای هیچ صندوق بیمه‌ای نباشند، می‌توانند با رعایت ضوابط، تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس افزود: طبق این مصوبه بنا شد تا اعتبارات مربوط به پرداخت بدهی‌های دولت به صندوق‌های بیمه‌ای از محل فروش و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی تأمین شود؛ همچنین مقرر شد تا در سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه دولت تکلیف جدید برای صندوق‌های بیمه‌ای تأمین اجتماعی و روستائیان و عشایر در نظر نگیرد، مگر آنکه اعتبارات مربوط به آن تأمین شده باشد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا