سیاسی

مطالبات بازنشستگان از نامزدهای ریاست جمهوری نباید مغفول بماند/ در مورد یکی از کاندیداها به جمع‌بندی رسیدیم

مطالبات بازنشستگان از نامزدهای ریاست جمهوری نباید مغفول بماند/ در مورد یکی از کاندیداها به جمع‌بندی رسیدیم


رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مطالبات بازنشستگان و کارگران نباید در انتخابات ریاست جمهوری ناگفته و مغفول بماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دهقان کیا (رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در گفت‌وگو با ایلنا، انتظارات خود از رئیس جمهور آینده را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم مطرح کرد. 

وی با اشاره به اینکه مطالبات بازنشستگان و کارگران نباید در انتخابات ریاست جمهوری ناگفته و مغفول بماند، گفت: ما چندین مورد را با برخی کاندیداها درباره حقوق بازنشستگان در کشور مطرح کردیم و در نهایت حمایت خود را در جمع‌بندی خود از یکی از آن‌ها به صراحت اعلام می‌کنیم و تاکنون به جمع‌بندی درباره یکی از کاندیداها نیز رسیدیم.

وی با اشاره به مطالبات خود از کاندیداهای ریاست جمهوری در چهاردهمین دور این انتخابات گفت: ما پنج مورد اصلی را به عنوان مطالبه از رئیس جمهور آینده و نامزدهای انتخاباتی انتظار داریم که در جایگاه قوه مجریه حتما باید به آن‌ها توجه کرد که به شرح ذیل است: 

۱: اجرای قانون کار و تامین اجتماعی خط قرمز ما تلقی می‌شود. تاکنون دولتمردان هیچکدام در حوزه کار و تامین اجتماعی به برخی قوانین کلیدی در این حوزه درست عمل نکردند. خصوصا موضوع ماده ۴۱ قانون کار درباره حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان و ماده ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی که باعث تسری این قانون به بازنشستگان تامین اجتماعی و ارتقای معیشت آن‌ها می‌شود، باید مورد توجه رئیس دولت بعد باشد. 

۲: تقریبا ۲۶ قانون مصوب مجلس‌های گذشته وجود دارد که براساس این قوانین مصوب و تعهدات، بیش از ۲۱۴ هزار میلیارد تومان براساس مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته باید فوراً به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود. این ۲۱۴ هزار میلیارد تومان بابت خدماتی است که از سوی این سازمان انجام شده اما ما به ازای آن پرداخت نشده است. دولت قبل قرار بود امسال ۷۰ هزار میلیارد تومان آن را در قالب رد دیون و تهاتر سهام شرکت‌ها بدهد که تنها در قالب سهام شرکت کشتیرانی، فعلا ۲۱ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است. ما انتظار داریم رئیس جمهور بعدی در این حوزه به‌صورت جدی‌تر وارد شود. 

۳: مقام معظم رهبری فرمودند که باید دولت‌ها در ریلی حرکت کنند که حقوق بازنشستگان و کارگران تامین شود و اولویت باشد. توجه به ابلاغیه سیاست‌های کلی سازمان تامین اجتماعی که توسط رهبری به تایید رسیده و الزام به اجرای آن، از وظایف رئیس جمهور بعدی است و انتظار ما بازنشستگان در این حوزه، پاسداشتن و اجرای این ابلاغیه به ویژه در حوزه حقوق سازمان تامین اجتماعی و ذی نفعان آن است. 

۴: در سال‌های اخیر درمان سازمان تامین اجتماعی مغفول مانده و ما بازنشستگان سال گذشته ۵۰ درصد افزایش هزینه‌های درمان داشتیم که فشار زیادی به بازنشستگان می‌آورد که باید در چهارچوب قانون الزام این هزینه‌ها باید مهار شود. دولت‌ها موظف هستند با هر دیدگاهی که روی کار آمدند، نسبت به اجرای قانون الزام و کاهش هزینه‌های درمان بازنشستگان تمام تلاش خود را بکنند. 

۵: همه کاندیداها محترم هستند اما باید مطالبات ما از دولت در قالب دیون و همسان‌سازی و متناسب‌سازی که مصوبه دولت قبل است را پیگیری کنند. در بحث همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز تمامی کاندیداها باید در اجرای این طرح به نفع بازنشستگان اقدام نمایند و ما از آن‌ها در این مورد انتظار داریم.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا