سیاسی

موضوع به کارگیری افراد خارج از دولت به صورت عادی بررسی می‌شود

با رأی نمایندگان؛

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت و یک فوریت لایحه استفساریه‌ای مخالفت کردند که در آن آمده بود انتخاب یا انتصاب افراد شاغل بخش غیردولتی در دولت بلامانع است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه)، دو فوریت لایحه استفساریه ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را مورد بررسی قرار داده و با آن مخالفت کردند. سپس یک فوریت این لایحه به رأی گذاشته شد که باز هم به تصویب نرسید و بر این اساس، این لایحه به صورت عادی اعلام وصول می‌شود.

متن لایحه استفساریه ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به شرح زیر است:

موضوع استفساریه: آیا انتخاب یا انتصاب مقامات سیاسی موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و هم طرازان آنها مشمول فصول ششم و هفتم قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله ممنوعیت مقرر در ماده (۴۷) قانون مذکور بوده و باید صرفاً از میان کارکنان دولت باشد یا می‌توان این افراد را از بخش غیردولتی نیز انتخاب و یا منصوب کرد؟

پاسخ: انتخاب یا انتصاب مقامات موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و هم طرازان آنها هر کدام تابع قوانین مربوط بوده و مشمول فصول ششم و هفتم و ممنوعیت مقرر در ماده (۴۷) قانون یادشده نیست و انتخاب یا انتصاب افراد شاغل در بخش غیر دولتی در سمت‌های مذکور بلامانع است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا