سیاسی

نامزدها در مناظرات آمار واقعی و دقیق بدهند/ ورود به مسائل جناحی و حزبی در مناظره‌ها خطرناک است

نامزدها در مناظرات آمار واقعی و دقیق بدهند/ ورود به مسائل جناحی و حزبی در مناظره‌ها خطرناک است


یک نماینده مجلس گفت: در مناظرات باید آمار دقیق داده شود، منطق حاکم باشد و از آن طرف هم نامزدها به واقعیت‌ها و برنامه‌ها فکر کنند، نه این‌که در گذشته بمانند.

سید سلمان ذاکر در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص رفتار نامزدها در برنامه‌ها و مناظرات انتخاباتی، گفت: اخلاق انتخاباتی یعنی‌چه؟ یعنی شخصیت انسان و برخورد آن‌ها با مردم. علی الخصوص خواصی که شورای نگهبان تائید کرده است، رفتار هر فردی شخصیت خود آن فرد را می‌رساند که به اصطلاح یک سیاست‌مدار فرهیخته با اخلاق یا یک کارگزار جمهوری اسلامی هست یا نیست؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نامزدها اگر در مناظرات و صحبت‌ها بی‌اخلاقی داشته باشند نشان دهنده این است که یک کارگزار ساخته و پرداخته نظام جمهوری اسلامی نمی‌توانند باشند، از آن لحظه به بعد است که مردم تصمیم می‌گیرند آن فرد نمی‌تواند با بی‌اخلاقی در دنیا الگو و محور باشد. 

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری تاکید کردند نامزدها در مناظرات اخلاق رعایت کنند، خاطرنشان کرد: از نظر من اولاً در مناظرات باید آمار دقیق داده شود، منطق حاکم باشد و از آن طرف هم به واقعیت‌ها و برنامه‌ها فکر کنند، نه این‌که در گذشته بمانند. ما باید ببینیم نامزدها برنامه‌هایشان برای آینده چیست؟ اگر بخواهند آن غرض خودشان (در گذشته ماندن) را خالی کنند و یا عوض یک موضوعی که قبلا بوده است را در بیاورند و یا با موضوعات جناحی، سیاسی و حزبی وارد شوند، این خطرناک است.

ذاکر درباره این‌که دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی انتخابات باید چه اقداماتی انجام دهند تا یک مشارکت حداکثری صورت گیرد، گفت: یکی از لوازم مشارکت حداکثری مردم ارائه برنامه خوب و پرهیز از بداخلاقی‌ها است به نظر من می‌تواند یک عامل خوب باشد.

وی تاکید کرد: مردم متوجه یک برنامه خوب برای حل مشکلات‌شان می‌شوند. نامزدها باید برنامه‌هایی در خصوص افزایش سرانه درآمد جوانان، حل مشکلات ازدواج و اشتغال آنان داشته باشند و برابر قانون، روش‌های عملیاتی شون آنها را ارائه دهند که این بر نظر مردم تاثیرگذار است.

این نماینده مجلس یادآور شد: نامزدها یادشان باشد ما هرجا نزاع، تنش، بداخلاقی و یا تعصب حزبی محض مشاهده کردیم، قطعا مردم می‌گویند این‌ها دنبال اهداف حزبی و شخصی خودشان هستند نه اهداف جامعه و مردم.

وی درباره پاک‌دست بودن نامزدها و مبازره آنان با فساد عنوان کرد: مردم هم ذاتا با فساد بد هستند و هم عملا خودشان گزارش‌گر هستند، حال خدایی ناکرده یک مسئولی در سابقه خودش مبارزه با فساد را نادیده بگیرد و در برنامه‌هایش به مبارزه با فساد اهمیت ندهد طبیعی است اموال مردم توسط یک عده عناصر مزدور و خبیث از کشور خارج خواهد شد.

ذاکر عنوان کرد: مبارزه با فساد یکی از شاخصه‌های مهم راه آقای رئیسی است. ایشان در قوه قضائیه مبارزه با فساد را شروع کرد، رئیس کل سازمان بازرسی کشور را به نهاد ریاست جمهوری آورد چراکه وی هم به پرونده‌ها آگاه بود و هم به ریشه آسیب‌ها آگاه بود و مسائل را می‌دانست. از سوی دیگر باید برای حضور سپاه و نیروهای امنیتی جهت مبارزه با فساد ارزش قائل شویم تا مبارزه با فساد محقق شود و مردم ببینند کسی هست تا در این حوزه کار کند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا