سیاسی

نامه به سران اصلاح طلب/ پایان دور اول سفرهای استانی/انتقاد از گران ‌فروشی ایرلاین‌ها

بیانیه میرحسین موسوی/ ادعای بولتون/ مذاکرات احیای برجام/ بررسی دور اول سفرهای استانی رئیس دولت سیزدهم/ گران‌فروشی ایرلاین‌ها و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، نامه‌ای سرگشاده یک عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس به ۵ نفر از سران اصلاح طلب در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.
مجتبی توانگر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در این نامه از سید حسن خمینی، سید محمد خاتمی، سید محمد موسوی خوئینی‌ها، اسحاق جهانگیریو  محمدرضا عارف خواست که مواضعشان نسبت به بیانیه اخیر میرحسین موسوی بیان کنند.
ادعای جان بولتون مبنی بر تلاش ایران برای ترورش نیز از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.
مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه الجزیره مدعی شد که درخصوص تلاش‌ها و برنامه ریزی ایران برای ترور وی شواهد محکمی وجود دارد و افزود: فکر نکنم که تلاش های ایران برای ترور من بر روند مذاکرات هسته‌ای با آن ها در وین تاثیر بگذارد.
در حالی که هنوز هیچ یک از طرفین مذاکرات احیای برجام درباره جزئیات این مذاکرات اطلاعاتی منتشر کرده‌اند، نشریه پولتیکو در گزارشی جزئیاتی از متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام که به تازگی به ایران و آمریکا ارائه داده است، منتشر کرد و مدعی شد که اتحادیه اروپا برای حصول توافق بر سر احیای برجام پیشنهاد برداشتن فشار از روی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مطرح کرده است.
از طرف دیگر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در یک مصاحبه برخی گزارشات مبنی بر کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رد و تاکید کرد که هیچ توافقی بر سر رفع تحریم‌های ایران صورت نگرفته است.
راب مالی در گفت‌وگو با شبکه پی‌بی‌اس در پاسخ به این سوال که “آیا بر سر رفع تحریم‌های ایران سازشی انجام گرفته است که بر اساس آن غیر آمریکایی‌ها بتوانند با سپاه پاسداران انقلاب معامله‌ تجاری انجام دهند و در واقع تحریم‌های آمریکا را دور بزنند؟” تصریح کرد: توافقی نشده، زیرا تا درخصوص همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نشده است.
با پایان دور اول سفرهای استانی رئیس دولت سیزدهم، سید ابراهیم رئیسی و اعضای کابینه‌اش در ۳۵۰ روز به دورتا دور ایران سفر کرده و با مشکلات و معضلات ۳۱ استان کشور بیشتر آشنا شدند. گزارش ایسنا از بررسی دور اول سفرهای استانی رئیس دولت سیزدهم با عنوان دور ایران در ۳۵۰ روز را می توانید در این لینک بخوانید.
همچنین محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در نشستی با خبرنگاران  با اشاره به ماموریت های مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: یکی از این ماموریت ها تبیین گفتمان دولت؛ یعنی گفتمان، عدالت و جمهوریت بود. در همین راستا مردمی کردن اقتصاد، مردمی کردن حوزه فرهنگ و مردمی شدن سیاست داخلی و خارجی باید دنبال شود که نیازمند تبیین و تولید ادبیات و محتوا است. از دیدگاه ما جمهوریت فقط به معنای حضور مردم پای صندوق رای نیست. جمهوریتی که امام و رهبری گفتند حضور مردم در همه صحنه هاست.
ضرورت ممانعت از گران فروشی ایرلاین ها در ایام اربعین از دیگر موضوعات خبری مورد توجه مخاطبان بود که در همین رابطه اقبال شاکری  عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت نظارت بر شرکت های هواپیمایی به ویژه در ایام اربعین تاکید کرد: باید یکبار برای همیشه قاطعانه در برابر زیاده خواهی ها و گران فروشی ایرلاین ها ایستاد.
همچنین در آیین امضا تفاهم نامه همکاری مشترک میان حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با محوریت قانون جامع حدنگار ( کاداستر)، بابایی از برنامه ریزی ها برای صدور سند برای تمامی فرودگاه‌های کشور خبرداد و گفت در تفاهم‌نامه‌ نیز این مسئله را قید می‌کنیم.
ضرورت رسیدگی هر چه سریعتر به احکام حقوقی بازنشستگان، موضوع توییت عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بود که با انتشار این توییت با اشاره به افزایش هزینه های زندگی بازنشستگان، از مسوولین اجرایی خصوصا وزارت کار خواست احکام حقوقی بازنشستگان را سریعتر ابلاغ و اجرا کنند.
از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان، صدور دستور دستگیری قاتل محیط بان برومند نجفی بود.
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اعلام اینکه با دستور مقام قضایی، نیروی انتظامی مامور دستگیری قاتل محیط بان برومند نجفی شده است، افزود: امروز پس از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اعاده دادرسی پرونده محیط بان برومند نجفی خارج از مجتمع قضایی پدر مقتول به برومند نجفی تیراندازی می‌کند. در جریان این تیراندازی محیط بان برومند نجفی فوت کرد و پدر مقتول نیز متواری شده است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا